برگزیده ها

مازندمجلس: برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه درمحدوده پیرامون حرم مطهر رضوی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ، محمد سعید ایزدی ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : شورای عالی شهرسازی و معماری در زمان بررسی اولیه طرح جامع شهر مشهد مقدس بدنبال ساخت و ساز های غیر مجاز پیرامون حرم رضوی و خدشه دار شدن هویت و شان این قلمرو و اعتراضات جوامع تخصصی ، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری را مأمور کرد ضمن توجه به مواردی خاص ، طرح تجدید نظری برای نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تهیه و به شورای عالی اعلام کند.

وی افزود: طرح بهسازی پیرامون حرم مطهر رضوی پس از آسیب شناسی و تحلیل اقدامات گذشته در قالب هم اندیشی با متخصصان و صاحبنظران به جمع بندی نهایی رسید که جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع شد.

ایزدی اظهار داشت : پس از طی مراحل بررسی در استان خراسان رضوی ، برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه در محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی ؛ امروز در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، مطرح و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

معیارهای بازنگری طرح مصوب قبلی شامل توجه به جایگاه جهانی ،هویت تاریخی و منظری حرم مطهر ،ایجاد پیوند محدوده طرح با حوزه مرکزی شهر مشهد و توجه به مقیاس انسانی و ایجاد هماهنگی در ساخت و سازهای جدید است.

شهرسازی بهسازی شورای پیرامون معماری تخصصی تصویب محدوده ایجاد بررسی عمران ایزدی