برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - روزنامه آرمان نوشت:روز گذشته در خبرها آمده بود که محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس با حسن روحانی، رئیس‌جمهور دیدار کرده است.

مازندمجلس:13 تیرماه بود که محمدرضا تابش، عضو فراکسیون امید، از دیدار نمایندگان و رئیس این فراکسیون با رئیس‌جمهور برای هم‌اندیشی درباره دولت دوازدهم در آینده نزدیک خبر داده بود، اما خبر برگزاری این دیدار منتشر نشد.

بنابراین باید دیدار عارف با روحانی را جدا از دیدار اعضای فراکسیون امید با رئیس‌جمهور مورد تحلیل قرار داد. دیدار عارف با رئیس‌جمهور در روزهایی صورت گرفته که بحث چینش کابینه داغ است و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد ترکیب دولت دوازدهم می‌شود.

یک فرضیه که در مورد این دیدار می‌توان مطرح کرد، به اعلام آمادگی عارف برای حضور در کابینه دوازدهم بازمی‌گردد؛ یعنی این احتمال وجود دارد که عارف به رئیس‌جمهور از آمادگی پذیرش مسئولیت در دولت گفته باشد. او از سال 76 تا 80 وزیر مخابرات دولت اصلاحات بود، بنابراین تجربه حضور در کابینه را دارد.

فرضیه دیگری که می‌توان در مورد این دیدار مطرح کرد، رایزنی عارف برای حضور نمایندگان دیگر در کابینه است؛ یعنی او شاید از سوی نمایندگان دیگر پیام آمادگی برای حضور در کابینه را برای روحانی آورده باشد.

سومین احتمال درباره دیدار عارف و روحانی را می‌توان به شرایط سیاسی روز و همچنین انتخاب شهردار مرتبط دانست؛ یعنی عارف در جایگاه رئیس فراکسیون امید و رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات در دیدار با روحانی به بررسی انتقادات و درخواست کمک از دولت پرداخته باشد. همچنین این نیز دور از انتظار نیست که عارف در دیدار با روحانی خواستار استفاده بیشتر از اصلاح‌طلبان در ترکیب کابینه شده باشد. در نهایت اگر این دیدار انجام شده باشد، باید منتظر آثار آن در تعاملات دولت با فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان بود.

2929

دیدار کابینه روحانی فراکسیون رئیس‌جمهور می‌توان فرضیه آمادگی دوازدهم نمایندگان درباره همچنین اصلاح‌طلبان اصلاحات احتمال بنابراین ترکیب