برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌جمهور تاکید کرد: اولین قدمی که لازم بود کشور آن را حل و فصل کند، مساله تحریم بود برخی در مقام شعار ممکن است حرف‌هایی بزنند اما عاملی که حتی برای تجهیزات پزشکی ما با آن مواجه و روبرو بودیم فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بیرحمانه بر ملت ایران وضع شد. فشار تحریم علیرغم ادعای غرب فشار بر دولت نبود بلکه فشار بر زندگی مردم بود.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام حسن روحانی در جشنواره «عمران سلامت» عنوان کرد: بسیار خوشحالم در هفته‌های پایانی کار دولت یازدهم در این جشنواره مهم «عمران سلامت» امروز در محضر شما فرهیختگان، اساتید، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزیر محترم همه خیرین مخلص در این جمع می‌توانم نکاتی را به عرض برسانم. از آغاز دولت یازدهم با توجه به همه سختی‌ها و مشکلاتی که در آغاز دولت با آن مواجه بودیم شرایط اقتصادی سخت و وضع اقتصادی پیچیده کشور را ایجاد کرده بود.
 
اهم سخنان روحانی را در ادامه می‌خوانید:

*شرایطی که برای رکود تورمی در کشور شاهد بودیم و مساله تحریم و وضع محیط زیست و نگرانی‌ها و مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم از موانع پیش رو بود. در ۶ ماهه دوم سال ۹۲ که آغاز مسئولیت دولت یازدهم بود، تقریبا موفق شدیم برای مسائل مهم و اساسی کشور تصمیم بگیریم.

*برخی در مقام شعار ممکن است حرف‌هایی بزنند اما عاملی که حتی برای تجهیزات پزشکی ما با آن مواجه و روبرو بودیم فشار تحریم خارجی بر کشور بود که بیرحمانه بر ملت ایران وضع شد. فشار تحریم علیرغم ادعای غرب فشار بر دولت نبود بلکه فشار بر زندگی مردم بود.
 
*وقتی نفت ما تحریم می‌شود و درآمد کشور کاهش پیدا می‌کند یعنی تاثیر بر همه خدمات دولت که منابع آن مالیات و نفت است وقتی نفت و درآمد و رشد اقتصادی نیست گرفتن مالیات هم خیلی سخت و گاهی ناممکن می‌شود.

*خیلی حرف‌ها زده می‌شد به این راه کاملا اطمینان داشتم می‌دانستم در این مسیر می‌توانیم و موفق شویم در کمتر از ۱۰۰ روز به توافق موقت دست یابیم و برای توافق دائم پیش‌بینی ۱ سال کردیم و امکان‌پذیر بود اما پیچ و خم‌هایی ایجاد شد که این زمان طولانی‌تر شد.

تکمیل می‌شود...
تحریم بودیم روحانی مواجه اقتصادی سلامت یازدهم پزشکی درآمد مالیات توافق ایجاد تجهیزات جشنواره مشکلاتی عمران زندگی