برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندران با انتقاد از بیمه ها، گفت: بیمه تامین اجتماعی حدود یک سال است که پرداختی های خود را به تعویق انداخته است.

مازندمجلس:

بدقولی بیمه ها در پرداخت مطالبات جراحان ارتوپدی/ یک سال است پرداختی نداشتندبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،مسعود شایسته آذر در ارتباط با مهمترین چالشی که جامعه ارتوپدی کشور با آن مواجه است، اظهارداشت: مشکلی که گروه های پزشکی و ارتوپدی با آن روبه رو هستند، مسئله بیمه است و در واقع سازمان های بیمه گر به تعهدات خود در پرداخت وجوهاتشان اقدام نمی کنند.

وی افزود: این مسئله در همه جایی کشور بوده بطوریکه سازمان های بیمه گر همچون تامین اجتماعی حدود یک سال است که پرداختی های خود را به تعویق انداخته و این موضوع چالش های زیادی برای گروه های مختلف پزشکی و ارتوپدی داشته است.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندان در ادامه در ارتباط با مشکل ارتوپدی کلاپ فوت یا پا چنبری و اینکه چقدر این بیماری در کشور شایع است، ۳عنوان کرد: چندین سال پیش طرح تحقیقیاتی درباره موضوع کلاپ فوت داشتیم ولی اکنون آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

شایسته آذر در مورد درمان پا چنبری، افزود: با به دنیا آمدن کودک مبتلا به مشکل کلاب فوت بلافاصله باید مشکل اصلاح شود بنابراین پس از آن پای نوزاد کچ گرفته می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در دوران جنینی می توان این مشکل را رفع کرد، بیان کرد: حتی اگر سونوگرافی پیش از زایمان هم مشکل جنین را نشان داده شود با این وجود کاری پیش از تولد نوزاد نمی توان کرد و همه اقدامات درمانی پس از تولد صورت می گیرد.

شایسته آذر ادامه داد: درمان عمده کلاب فوت، کچ گیری پای بیمار بوده و به ندرت ممکن است نیاز به عمل جراحی پیدا کند همچنین با توجه به پیشرفت های این حوزه، پای چنبری کودکان هم کاملا صاف می شود.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی شاخه مازندان در پاسخ به این سئوال که آیا ژنتیک در بروز این مشکل مؤثر است یا خیر، گفت: عامل ها و فاکتورهای زیادی در بروز این مشکل دخیل بوده که یکی از آنها آنها ممکن است کلاب فوت ژنتیکی باشد همچنین آلودگی هوا هم در دوران بارداری مادر می تواند در بروز این مشکل نقش موثری داشته باشد.

سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی ۲۲ تیر ماه سال جاری با حضور صاحبنظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می شود.

 

ارتوپدی چنبری شایسته جراحان ادامه مازندان اینکه درمان دوران انجمن نوزاد همچنین موضوع ارتباط جامعه پرداختی پزشکی مسئله پرداخت افزود زیادی