برگزیده ها
مازندمجلس: کشورهای چهارگانه تحریم کننده قطر متشکل از عربستان، امارات، بحرین و مصر در بیانیه ای نسبت به سفر اخیر «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه آمریکا به قطر و یادداشت تفاهم ضد تروریسم بین دوحه با واشنگتن واکنش نشان دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری الجزیره در این باره گزارش کرد: کشورهای تحریم کننده، در بیانیه خود اعلام کردند فشارهای ما منجر به تفاهم بین واشنگتن با دوحه شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: همکاری آمریکا و قطر در امضای یادداشت تفاهم در مقابله با تروریسم ناکافی است و ما میزان جدیت قطر در مبارزه با تروریسم و حمایت از آن را به شدت زیر نظر داریم.

کشورهای چهارگانه در ادامه تاکید کردند: تحریم ها علیه قطر تا زمانی ادامه پیدا خواهد کرد که دوحه تمامی خواسته های ما را به صورت کامل اجرا کند.
«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» همتای قطری خود گفت: طبق یادداشت تفاهمی که آمریکا و قطر برای مبازره با تروریسم امضا کردند، دو طرف مسئولیت همکاری با هم و توقف حمایت مالی از تروریسم را به عهده می گیرند.

وی از کشورهای تحریم کننده ( عربستان، مصر، بحرین و امارات) خواست که به توافق همکاری قطر و آمریکا در مورد مبارزه با تروریسم بپیوندند.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که ساعاتی پیش در دوحه قطر به سر می برد، فردا «چهارشنبه» راهی جده عربستان خواهد شد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر پیشتر اعلام کرده بود که قرار است امروز چهارشنبه نشست مشترک وزیران خارجه عربستان، مصر، بحرین و امارات چهار کشور عرب تحریم کننده قطر با وزیر امور خارجه آمریکا در جده برگزار شود.

چهار کشور تحریم کننده قطر پنجشنبه اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود جهت از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کرده بودند.

از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر 15 خردادماه 96 با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
تحریم تروریسم کننده آمریکا کشورهای عربستان خارجه روابط بحرین امارات یادداشت تفاهم همکاری اعلام ادامه بیانیه واشنگتن تیلرسون حمایت چهارشنبه نظامی دیپلماتیک مشترک گزارش چهارگانه واکنش الجزیره مبارزه