برگزیده ها

مازندمجلس: امیر کویت درباره تحولات بی‌سابقه اخیر در منطقه خلیج فارس و بحران فعلی با قطر گفت احساس ناخوشایندی دارد و از آن متاثر شده‌ است.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در واکنش به بحران فعلی با قطر گفت:‌ آنچه از سختی این بحران می‌کاهد و اراده ما را برای حل بحران افزایش می‌دهد، واکنش‌های مثبت شهروندان و حمایت‌های آنان از اقدامات و تلاش‌هایمان در راستای مهار این تحولات در پایگاه‌های اجتماعی مختلف و نیز بیانیه‌های نهادهای جامعه مدنی کویت در رسانه‌های مختلف است.  

امیر کویت در ادامه اقدامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دو سطح مردمی و رسمی و نیز حمایت‌های جهانی نهادها و هیات‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از اقدامات کویت را باعث تقویت عزم و اراده این کشور برای ادامه دادن به تلاش‌هایش دانست.

الصباح تاکید کرد، شورای همکاری خلیج فارس همچنان متحد باقی خواهد ماند و به تنهایی قادر به حل مشکلات است. مسیر شورای همکاری خلیج فارس و دستاوردهای این شورا به منزله انتخاب و آرمان‌های موردنظر مردم کشورهای منطقه است که نباید به آنها بی‌توجهی شود بلکه باید از آنها حفاظت شود.

وی افزود:‌ ما هرگز از مسئولیت‌های تاریخی خود شانه خالی نمی‌کنیم و به آنها پایبند خواهیم ماند تا زمانی که از این تحولات عبور کنیم و محبت و دوستی به منطقه خلیج فارس بازگردد.
شورای همکاری اقدامات بحران ادامه منطقه مختلف کشورهای حمایت‌های الصباح اراده تحولات