برگزیده ها
حمایت رئیس فراکسیون ولایی مجلس از قرارداد توتال/برنامه تندروها برای اقدام علیه توتال در نماز جمعه

مازندمجلس: سیاست > مجلس - رئیس فراکسیون ولایی گفت طرح سه فوریتی لغو قرارداد با توتال فراکسیونی نبود و برخی مستقل عمل کردند.

مازندمجلس:حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون ولایی (اصولگرایان) در رابطه با طرح سه فوریتی توقف قرارداد با شرکت توتال به خبرآنلاین گفت: این طرح سه فوریتی از سوی فراکسیون مطرح نشد و تعدادی از دوستان بر اساس اعتقادی که داشتند این موضوع را در صحن مطرح کردند که با آنها صحبت کردیم و متقاعد شدند و امضاهای خود را پس گرفتند.

حاجی بابایی افزود: به نظرم این طرح به هیچ عنوان نباید در این مقطع مطرح می شد چرا که اصل قرار داد لازم است و باید بسته می شد، حال با شرکت توتال بسته شده است که چه بهتر. البته به نظر می رسد ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد که لازم است برطرف شود.

نماینده مردم همدان در پاسخ به این سوال که آیا او با این قرارداد موافق است یا خیر، گفت: در این که باید این قرارداد بسته می شد هیچ شکی نیست چراکه ما 65 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در برنامه ششم پیش بینی کردیم که باید این مقدار محقق شود؛ برخی، ایراداتی مانند اینکه چرا این قرارداد زمان دار است یا چرا به شرکت های داخلی محول نشده است محل بحث بودند که این موارد می تواند مورد بحث قرار گیرد و در گفت و گو ها و جلسات هم اندیشی مرتفع شود.

او در پاسخ به این سوال که چرا برخی مستقل از فراکسیون چنین طرحی را مطرح کردند گفت: نمایندگان می توانند مستقل عمل کنند اما هیچ مشورتی با من به عنوان رئیس فراکسیون انجام نشد و به همین دلیل اگر قرار بر امضای چنین طرحی بود بیش از 70 نفر آن را امضا می کردند. به هر صورت دوستان ما مستقل عمل کردند که بعد از صحبت هایی که شد اساسا طرح آن منتفی شد.


تقدیر نمایندگان از زنگنه

سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد با انتقاد از طرح سه فوریتی لغو قرارداد توتال به خبرآنلاین گفت: به نظر می رسد برخی که در صف منتقدان برجام قرار دارند، در برابر هر قراردادی که برخاسته از آن باشد جبهه می گیرند.

او ادامه داد : وزیرنفت بارها در صحن برای نمایندگان از چندوچون این قرار داد گفته است و امروز بار دیگر وقتی نمایندگانی سوال کردند توضیحات کاملی ارائه کرد لذا همه چیز برای نمایندگان روشن بود.

موسوی گفت: امضاکنندگان طرح که دیدند مجلس با آنها همراه نیستند امضاهای خود را پس گرفتند و این طرح بی سرانجام باقی ماند. عده ای می خواستند این سند را هم به سند 2030 شبیه سازی کنند و شاید در نماز جمعه آن اتفاقاتی که برای آن سند افتاد را درباره توتال هم تکرار کنند.

او در ادامه به تقدیر نمایندگان از وزیر نفت در پایان جلسه علنی امروز مجلس اشاره کرد و گفت: لازم است بگویم در جلسه علنی امروز تعدادی از نمایندگان به منظور تقدیر از اقدامات بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نامه ای را امضا کردند که تا 60 امضا آن را دیدم .
موسوی گفت من خودم از جمله نمایندگانی بودم که این نامه را امضا کردم .

او در پاسخ به این سوال که جمع آوری امضا همچنان ادامه دارد گفت: بله بعید می دانم نامه به هیات رئیسه تقدیم شده باشد.  

21629

نمایندگان قرارداد توتال فراکسیون تقدیر مستقل موسوی فوریتی امروز ادامه نمایندگانی نماینده زنگنه امضاهای بابایی برنامه ولایی خبرآنلاین تعدادی گرفتند کردیم دوستان عنوان