برگزیده ها

مازندمجلس: نائب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اعضای کابینه دوازدهم باید صددرصد وفادار به مطالبات مردم و شعارهای رئیس‌جمهور باشند» گفت: توقع و انتظار جامعه درباره کابینه دوازدهم باید منطبق بر واقعیات و ساختار قدرت باشد.

مازندمجلس: محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما حامی و هم‌پیمان رئیس جمهور در جهت تحقق مطالبات و خواست‌های مردم و انجام وظایف قانونی ایشان هستیم و معتقدیم نباید فضا به گونه‌ای پیش برود که در مردم ایجاد ناامیدی کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور یک سری وظایف قانونی دارد و در حوزه‌هایی حتما باید نظر مقام معظم رهبری را هم جویا شود چرا که رضایت ایشان در جهت حمایت از کابینه که کارهای بسیار سختی دارد مهم است؛ کابینه ای که باید سالانه چند صد میلیارد دلار سرمایه جذب کند، رشد هشت درصدی محقق کند و کشور را از ابرچالش‌هایی مثل بانک ها و موسسات اعتباری بیرون ببرد.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه «دولت باید برای رای گرفتن از مجلس در مورد کابینه کل مجلس را مدنظر قرار دهد» یادآور شد:‌ از طرفی باید افرادی انتخاب شوند که به شعارهای آقای روحانی جامه عمل بپوشانند و وجهه تخصصی و عمومی شان در جامعه بالا است و از طرفی اختیار رای دادن به گزینه های پیشنهادی رئیس‌جمهور با نمایندگان است. قاعدتا افرادی انتخاب می‌شوند که هم بتوانند شعارهای رئیس‌جمهور را محقق کنند و هم اعتبار بالایی در جامعه داشته  باشند.

تابش  با بیان اینکه «توقع و انتظار جامعه درباره کابینه دوازدهم باید منطبق بر واقعیات و ساختار قدرت باشد» ادامه داد: اگر بخواهیم تحلیل ملی در خصوص سازمان رای آقای روحانی در انتخابات داشته باشیم باید مولفه های گوناگونی را در نظر بگیریم. شکی نیست که اکثریت رای ایشان گرایش به جریان اصلاحات بوده اما بخشی از آن هم ممکن است رای سلبی و از ترس بدتر شدن اوضاع باشد و ما باید اینها را مدنظر داشته باشیم یعنی هم واقعیات رای آوری آقای روحانی و هم واقعیات جامعه و هم ساختار قدرت در جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.

این عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین خاطرنشان کرد: اعضای کابینه دوازدهم باید صددرصد وفادار به مطالبات و خواست های مردم و همچنین شعارهایی باشند که رئیس‌جمهور در انتخابات داده است. اگر همین را مدنظر قرار دهیم می توانیم به نتیجه برسیم که افراد کابینه بعدی باید چه ویژگی ها و چه گرایش هایی داشته باشند.
کابینه رئیس‌جمهور جامعه واقعیات مدنظر شعارهای روحانی دوازدهم باشند باشیم همچنین گرایش انتخابات ساختار اینکه جمهور درباره مطالبات وظایف نماینده قانونی افرادی