برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، با وجود تنش‌های موجود درمیان کشورهای حاشیه خلیج فارس،‌ آمریکا پایگاه هوایی‌اش را از قطر خارج نمی‌کند.

مازندمجلس: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری CBN گفت: روابط ما با قطر خوب است و ما پایگاه هوایی خود را در این کشور و با وجود محاصره اقتصادی و سیاسی دوحه از سوی همسایگانش در حوزه خلیج فارس حفظ می‌کنیم.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال جاری میلادی روابط دیپلماتیکشان را با قطر قطع و محاصره هوایی، زمینی و دریایی اعمال کردند.

قطر محل پایگاه هوایی "العدید" است که ۱۰ هزار نیروی آمریکایی در آن حضور دارند.

ترامپ در ادامه گفت: ۱۰ کشور هستند که آماده‌اند تا جایگزین این پایگاه هوایی در قطر شوند اما ما با این پایگاه هوایی مشکلی نداریم و در آن می‌مانیم. ما ارتباط خوبی با دوحه داریم. اگر هم مجبور باشیم این پایگاه هوایی را ترک کنیم، ۱۰ کشور داریم که آماده‌اند تا نیروهای ما را میزبانی کنند. این چیزی است که برایش پول می‌گیرند.

ترامپ در این مصاحبه ادامه داد: من در عربستان سخنرانی کردم. من گفتم که ما باید تامین مالی برای حمایت از تروریسم را متوقف کنیم. قطر به عنوان تامین کننده مالی و حامی مالی تروریسم شناخته شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در مه سال جای میلادی در نخستین سفر خارجی خود به عربستان رفت و دیدارهایی با رهبران عرب داشت و در این سفر دور روزه توافق تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری با ریاض امضا کرد.


هوایی پایگاه ترامپ عربستان ادامه آماده‌اند تروریسم تامین داریم میلادی محاصره جمهوری آمریکا مصاحبه روابط نیروهای