برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر کانادا در بین هزاران پناهجوی سوری که در ماه های گذشته به جای آمریکا وارد کانادا شده اند، شخصیت بسیار محبوبی است.

مازندمجلس: نخست وزیر کانادا فرزند 2 ماهه یک خانواده مهاجر سوری که به پاس قدردانی از او نام نخست وزیر کانادا را روی فرزند پسرشان گذاشته اند، در آغوش گرفت.

به گزارش نامه نیوز این خانواده سوری اهل دمشق که اوایل سال جاری میلادی به شهر "کلگری" در استان آلبرتا کانادا پناهنده شده اند، در میان 40 هزار پناهجوی سوری هستند که تا کنون و در دوران دولت لیبرال کانادا به آنها پناهندگی کانادا اعطا شده است.

جاستین ترودو روز یکشنبه در حاشیه یک برنامه در شهر کلگری با این خانواده سوری دیدار کرده و نوزاد 2 ماهه آنها را در آغوش کشید.

"جاستین ترودو" سوری در آغوش نخست وزیر کانادا

آغوش باز نخست وزیر کانادا به روی پناهجویان سوری (+عکس)

جاستین ترودو سوری در هنگام تولد و در آغوش پدرش

آغوش باز نخست وزیر کانادا به روی پناهجویان سوری (+عکس)

خانواده "محمد و افرا بیلان" که در ماه فوریه سال جاری به کانادا آمده اند برای قدردانی از نخست وزیر کانادا تصمیم گرفتند نام فرزند پسر خود را که در ماه می گذشته به دنیا آمد" جاستین ترودو اَدَم بلال" بگذارند.

گفتنی است یک زوج دیگر مهاجر سوری نیز در ایالت اونتاریو کانادا به نشانه قدردانی از نخست وزیر کانادا، نام فرزند پسر خود را " جاستین " گذاشته اند.

حسام الدین احمد و همسرش شیرین زوج دیگر سوری که نام فرزندشان را جاستین گذاشته اند

آغوش باز نخست وزیر کانادا به روی پناهجویان سوری (+عکس)

نخست وزیر لیبرال  کانادا در قبال پناهجویان و آوارگان جنگی سوریه از سیاست درهای باز پیروی کرده و تا کنون و در دو سال و نیم گذشته بیش از 40 هزار پناهجوی سوری در قالب این سیاست وارد کانادا شده اند.

از ماه ژانویه گذشته که با فرمان ضد مهاجرتی ترامپ ورود اتباع و پناهجویان سوری به خاک آمریکا با محدودیت های زیادی مواجه شده، جاستین ترودو بر سیاست درهای باز کشورش در قبال پناهجویان سوری تاکید کرده است.

از آن زمان تا کنون موج های چند هزار نفره از پناهجویان سوری وارد کانادا شده اند و حتی نخست وزیر کانادا در مواردی شخصا برای استقبال و خوشامد گویی به این پناهجویان به فرودگاه رفته است.
کانادا جاستین پناهجویان ترودو فرزند سیاست گذشته گذاشته خانواده قدردانی درهای کلگری مهاجر پناهجوی