برگزیده ها
مناظره آنلاین/جعفرزاده:لیست امید تا در ورودی مجلس بود /میرزایی: مرزبندی‌ها باید مشخص شود/1

مازندمجلس: سیاست > مجلس - جعفرزاده گفت: ما خیلی از اسم مستقلان راضی نیستیم که انشاءالله در اولین مجمع تغییر نام خواهیم داد.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نایب رئیس فراکسیون مستقلین و جلال میرزایی عضو فراکسیون امید در مناظره آنلاین خبرگزاری خبرآنلاین به بحث جدال های فراکسیونی و عدم پایبندی به اخلاق فراکسیونی در مجلس دهم حضور یافتند.

در ادامه بخش کوتاهی از این مناظره آمده است؛

خبرآنلاین: رفتار فراکسیون های سیاسی مجلس دهمرا می خواهیم بررسی کنیم. از ابتدای مجلس همیشه بحث تعداد اعضای فراکسیون ها وجابه جا شدن اعضا از موضوعات محل بحث بود. هر کدام از بزرگواران یک نگاه کلی ازوضعیت فراکسیون متبوع خود بفرمایید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: فراکسیون کارکرد درون مجلس دارد. در مستقلان ولایی استنباطما این بود که یک مجموعه از نمایندگی نه اصلاح طلب و نه اصولگرا هستند و در هیچکدام از دو فراکسیون اصولگرایان صرف و اصلاح طلبان صرف نمی گنجند بنابراین بناگذاشتند تا دور هم جمع شوند و فراکسیون دیگری را شکل دهند. ما خیلی از اسم مستقلانراضی نیستیم که انشاءالله در اولین مجمع تغییر نام خواهیم داد. نیت ما هم در ابتدااز انتخاب نام مستقلان این بود که مستقل از دو فراکسیون اصولگرایان و اصلاح طلبانهستیم.

میرزایی: فراکسیون کارکرد صرفا درون مجلس ندارد. در همه نظام های مردم سالار بیناعضای پارلمان با نهادهای مدنی و احزاب ارتباط معنا داری وجود دارد. زمان انتخاباتمجلس دهم وقتی فضای سیاسی جامعه را رصد می کنیم، گروه هایی فعال بودند اصلاح طلبانبا لیست امید و اصولگرایان نیز با لیست خود به صحنه رقابت آمدند. در مرحله دومکارشناسان سیاسی توانستند ارزیابی کنند آرایش فضای سیاسی مجلس به چه صورت است. همانابتدای مجلس هم مشخص بود تلاش هایی در حال انجام است تا مرزبندی ها مشخص شود،انتخابات هیأت رئیسه و رقابت آقایان لاریجانی و عارف نمونه آن است.

خبرآنلاین: فراکسیون مستقلان به نحو غیر شفاف عملو از دو فراکسیون دیگر یارگیری می کند که باعث می شود رفتار فراکسیونی مجلس را بههم بزند. نظر شما چیست؟

جعفرزاده: فراکسیون حزب نیست. مقایسه کردن مجلس شورای اسلامی با کشور غربی که براساسعقبه حزب تشکیل می شود، درست نیست. عملکرد دو فراکسیون موجب شد برخی نمایندگانناراضی باشند. من خودم با لیست امید وارد مجلس شدند. لیست امید تا در ورود مجلسبود نه تا انتهای مجلس. ما از قبل مجلس گفتیم با این ترکیب نمایندگان، آقایلاریجانی بهترین گزینه ریاست است. اما دیدیم فراکسیون امید تمرکز بر گرفتن کرسیریاست دارند. تمرکز آنها بر یک کرسی باعث شد سایر کرسی ها را از دست بدهند. ما ثبتنام رسمی داریم و 117 عضو فراکسیون مستقلان هستند. جلسات مان هم به طور مرتببرگزار می شود و اساس کارش موضوعات اجتماعی است و اصلا بحث سیاسی در جلسات انجامنمی شود. اینکه نمایندگان می آیند و استقبال می کنند از عضویت در فراکسیون مستقلاناین است که موضوعات را به طور اجتماعی دنبال می کنند. مسئولان را آوردیم و پرسیدیمکه چگونه می خواهند مشکلات مردم را در استان های مختلف حل کنند. پس فراکسیونمستقلان بسیار شفاف عمل می کند، مجامع سالیانه و عضوگیری رسمی دارد. 

29214

فراکسیون سیاسی جعفرزاده مستقلان خبرآنلاین اصلاح موضوعات مناظره فراکسیونی میرزایی اصولگرایان اجتماعی رقابت جلسات تمرکز نمایندگان خواهیم غلامعلی آبادی آنلاین رفتار کارکرد