برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده يگان هاي ويژه ناجا با تاکید بر لزوم تمرکز در تقویت توان عملیاتی گفت: برای تحقق رویکرد "جامعه محوری" این یگان، از ظرفیت مردمی، تشکل ها و دوستداران نظام و انقلاب بهره خواهیم برد.

مازندمجلس:

سردار حسن کرمی در جمع کارکنان یگان‌های ویژه ناجا اظهار کرد: بر اساس افق چشم انداز ۱۴۱۴، یگان ویژه با تغییرات ویژه‌ای روبه رو خواهد شد و در این چشم انداز، از این واحد به عنوان یک یگان "مقتدر" و "حرفه ای" نام برده شده است، بنابر این باید روز به روز بر توان این پلیس اعم از آمادگی جسمانی و تجهیزاتی افزوده شود.


وی افزود:  همواره شاهد هستیم که این یگان انقلابی و ولایی؛ درهمه مواقع هوشیار و پا به رکاب بوده و عکس العمل به موقع در برابر خطر و تهدید‌ها دارد، بنابر این باید بر این اصل تکیه و بر تقویت آن بکوشیم.


فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ادامه داد: باید تلاش کنیم که در بین پلیس‌های منطقه و جهان از جایگاه برتر برخوردار باشیم که خوشبختانه باید بگوییم که به اعتراف دوست و دشمن این مهم تا حدود زیادی محقق شده است، تلاش بی وقفه مدیران و کارکنان این یگان برای تحقق اهداف زبانزد است، لذا باید همچنان بر تلاش خود ادامه داده تا در رسیدن به چشم انداز تعیین شده موفق باشیم.


سردارکرمی ادامه داد: "چابکی" و "واکنش سریع" یکی از ویژگی‌هایی است که در افق ۱۴۱۴ برای یگان‌های ویژه ناجا در نظر گرفته شده است که این مهم با اجرای برنامه‌های آموزشی و انجام مأموریت‌ها دنبال می‌شود.


رئیس پلیس ویژه کشور مطرح کرد: یکی دیگر از چشم انداز مشخص شده برای یگان‌های ویژه ناجا، "جامعه محوری" بودن پلیس ویژه می‌باشد که تلاش ما بر این است از ظرفیت مردمی، سرمایه‌های اجتماعی، تشکل ها، دوستداران انقلاب و دیگر دستگاه‌های مختلف کشور، برای تقویت و توسعه این پلیس استفاده کنیم که بحمدالله این مهم نیز در سال‌های اخیر با تلاش و جدیت دنبال شده است.


سردار کرمی بیان کرد: هرگز نباید خود را بی نیاز از یاد گرفتن بدانیم که این احساس با "رکود" برابری می‌کند، هر روز باید در راستای کسب علم و دانش تلاش و اطلاعات جدیدی به دست آوریم تا در پیشرفت و توسعه جامعه خود مؤثر واقع شویم.


فرمانده یگان‌های ویژه ناجا خاطرنشان کرد: "مدیریت جهادی" باید رویکرد فرماندهان و مدیران باشد، تا در سخت‌ترین شرایط و نبود امکانات، بهترین مدیریت را داشته و با بهره گیری از منابع انسانی، به اهداف مورد نیاز دست یافت. محقق شدن این اهداف نیاز به "آموزش" دارد؛ یگان‌های ویژه یک واحد آموزش محور است و این رویکرد به صورت مستمر دنبال می‌شود.


سردار کرمی با اشاره به اهمیت آمادگی عملیاتی اضافه کرد: آمادگی عملیاتی؛ یعنی اینکه یک فرد نظامی بتواند با بهره گیری از آموزش‌های ارائه شده، تاکتیک و فنون مختلف را کسب و تجهیزات خود را بشناسد و در زمان لازم، متناسب با نوع مأموریت و وضعیت موجود از آن‌ها بهره برداری کند که تحقق این رویکرد، در یگان‌های ویژه ناجا از اهمیت بالایی برخوردار است.


این مقام انتظامی بیان کرد: به دنبال آمادگی عملیاتی؛ آمادگی علمی ـ. بصیرتی نیز مورد تأکید است؛ کارکنان باید اهداف دشمنان را خوب بشناسند. یگان ویژه باید این قابلیت را داشته باشد تا در صورت نیاز و در مقابله با اغتشاش و یا هر گونه عملیات ضد تروریستی در اقصی نقاط کشور با "اقتدار" از عهده انجام ماموریت برآید، بنابراین در هر شرایط باید ضمن آمادگی عملیاتی، آمادگی رزمی خود را ارتقاء دهیم.


سردار کرمی ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند ما را در انجام برنامه‌های آموزشی موفق کند؛ بازدید و نظارت مستمر فرماندهان از سطوح مختلف است؛ می‌بایست به صورت میدانی به این امر مهم توجه شود تا نواقص مرتفع و نیرو‌های تحت امر نیز از لحاظ روحی تقویت شوند.


وی گفت: یگان ویژه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این اذعان دوست و دشمن است، حتی مقامات بین المللی که اخیراً از یگان بازدید داشتند دستاورد‌های یگان ویژه را ستودنی و قابل تحسین توصیف کردند و در بسیاری از موارد نیز از ما کمک آموزشی خواسته اند، باید همواره در اندیشه برتر بودن باشیم.

 

آمادگی یگان‌های دنبال ادامه اهداف تقویت سردار انداز باشیم آموزشی برخوردار مختلف رویکرد کارکنان فرماندهان شرایط آموزش اهمیت بازدید عملیاتی؛ عملیاتی مستمر برنامه‌های فرمانده بنابر ویژه‌ای جایگاه مدیران توسعه جامعه مدیریت