برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز آمادگی دارد با توجه به تاکتیک‌ها، طرح‌ریزی علیه گروهک‌های معاند را انجام دهد.

مازندمجلس: امیر سرتیپ دوم ستاد یوسف‌علی قربانی در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه هوانیروز در ارتش جمهوری اسلامی یکی از یگان‌های متحرک و قدرتمند ارتش است، اظهار داشت: هوانیروز در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی نقش بارزی داشت و در استان های مختلف در کنار امام و مردم به صفوف رزمندگان پیوست.

وی افزود: در زمان ارتحال امام فرمانده وقت هوانیروز مسئولیت جا به جایی پیکر امام خمینی را داشت و توانست 15 فروند هلی‌کوپتر برای جابجایی خبرنگاران تهیه کند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش تاثیرگذار هوانیروز ارتش در از بین بردن غائله‌های غرب و جنوب غرب کشور در سال 58 عنوان داشت: هوا نیروز ارتش در این سال بیش از 60 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد و 44 شهید را تقدیم انقلاب کرد.

وی با اشاره به نقش موثر هوانیروز درپشتیبانی نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی و وارد آوردن ضربات جدی به یگان‌های زرهی ارتش رژیم بعث عراق یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ارتش 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی انجام داد و در همه عملیات‌های آفند و پدآفندی دوران دفاع مقدس شرکت کرد.

امیر سرتیپ قربانی با بیان نقش موثر هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات والفجر هشت و سرنگونی بالگرد عراق عنوان داشت: در عملیات مرصاد هوانیروز با حضور 56 بالگرد 425 ساعت پرواز عملیاتی انجام و ده‌ها دستگاه تانک دشمن را از بین برد و خسارت سنگینی به عقبه نیروی انسانی دشمن و ستون 5 کیلومتری منافقین وارد آورد.

وی افزود: ما دیدیم که رژیم بعث بعد از قطعنامه 598 آتش‌بس را نقض کرد اما نتوانست از جنوب غرب وارد کشور شود و شکست سختی از رزمندگان اسلام خورد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پشتیبانی از قرارگاه های ارتش و سپاه برای انجام ماموریت‌های خود یادآور شد: هوانیروز آمادگی دارد با توجه به تاکتیک‌ها، طرح‌ریزی علیه گروهک‌های معاند را انجام دهد، خطاب به دشمنان اعلام می‌کنیم چنانچه قصد تعرض به خاک ایران را داشته باشند، پاسخ ما به آنها همان سرب داغی خواهد بود که به دهانشان ریخته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای بومی‌سازی و خودکفایی صنعت قطعه‌سازی، هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گام‌های موثری را برداشته است.

29212

هوانیروز اسلامی جمهوری اشاره فرمانده پرواز عملیاتی عملیات دوران عنوان یادآور افزود بالگرد یگان‌های سرتیپ معاند گروهک‌های قربانی آمادگی انقلاب طرح‌ریزی رزمندگان