برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر کل دفتر صید محیط زیست از بازگشت پلنگ ماده رودسر به زیستگاه اصلی اش خبر داد.

مازندمجلس: آرزو به طبیعت برمی‌گرددبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علی تیموری در گفت: پلنگ ماده رودسر به نام آرزو که ۶ ماه پیش به علت گیر افتادن در تله شکارچیان از ناحیه کمر دچار شکستگی شده بود، پس از انتقال از گیلان به تهران تحت عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه با قراردادن پلیت در کمر این پلنگ جراحی موفقیت آمیز بود و پس از مدت‌ها این پلنگ توانست راه برود.
وی ادامه داد: در ابتدا بعد از جراحی پلنگ ماده رودسر مدتی در کلنیک پردیسان و سپس در باغ وحش باراجین در قزوین در فضایی ۱۰۰ متری نگهداری شد و حالا بعد از بهبود شرایط فیزیکی و جسمی، پلنگ را به فضایی ۶۰۰ متری انتقال داده ایم تا با تحرک و پریدن به دنبال شکار بتوانیم شرایط جسمی او را ارزیابی کنیم.
مدیر کل دفتر شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: هفته گذشته کارشناسان محیط زیست و مدیران استان‌های قزوین و گیلان با حضور اساتید دانشگاه در جلسه‌ای درباره این پلنگ تصمیم گیری کردند و مقرر شد گروهی به قزوین رفته و رفتار‌های پلنگ را از نزدیک ارزیابی کند و بعد از جمع بندی ن‌هایی و ارسال گزارش در جلسه‌ای دیگر با انتقال پلنگ به طبیعت موافقت شود.
تیموری خاطر نشان کرد: اگر تا پایان تابستان بهبود یابد؛ پایان شهریور ماه برای رهاسازی او در زیستگاه اصلی اش در استان گیلان اقدام می‌شود. 
گیلان قزوین انتقال جراحی شرایط ارزیابی جلسه‌ای پایان بهبود فضایی تیموری طبیعت گزارش رودسر