برگزیده ها
احداث ایستگاه‌های راه‌آهن‌ ارومیه و کرمانشاه تا شهریور‌ماه/ پیشرفت ۸۰ درصدی ایستگاه رشت ‌

مازندمجلس: مدیرعامل شرکت ساخت گفت: به منظور تکمیل عملیات اجرایی اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی، ساختمان اصلی ایستگاه‌‌های راه‌آهن کرمانشاه، رشت و ارومیه با پیشرفت فیزیکی متوسط ۸۵ درصد در حال احداث است و تا پایان شهریور‌ ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی اظهار داشت: اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی از برنامه‌های اصلی توسعه حمل و نقلی‌ است که علاوه بر سهولت دسترسی در داخل کشور، ایران را به یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین مراکز حمل و نقل ریلی در منطقه تبدیل می‌کند.

خادمی‌ بهره‌برداری از ایستگاه همدان در محور تهران- همدان را یکی دیگر از اقدامات در همین راستا دانست و گفت که اولین قطار به مقصد مشهد مقدس در این ایستگاه مسافرگیری کرد.

* پیشرفت فیزیکی 90 درصدی ایستگاه راه‌آهن ارومیه

وی در خصوص عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن ارومیه بیان کرد: این ایستگاه در محور راه‌آهن مراغه-‌ارومیه واقع شده است. اولویت اول آن شامل احداث ساختمان اصلی، نمازخانه، سکوهای مسافری به همراه سایبان سکوها، ساختمان پلیس، منابع زمینی و هوایی، پست برق و ژنراتور به همراه انشعابات و محوطه‌ سازی است که ‌پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصد در حال اجرا است‌‌ و در حال حاضر دسترسی به آن از طریق جاده ارومیه-‌اشنویه و جاده روستای برهانلو صورت می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:‌ این ایستگاه در زمینی به مساحت 30 هکتار در حال اجرا است که مساحت کل ساختمان‌های آن 16 هزار و 635 متر مربع، مساحت سکو‌ها حدود 8 هزار متر مربع و مساحت ساختمان اصلی 5 هزار و 376 مترمربع است.

* پیشرفت فیزیکی 80 درصدی ایستگاه راه‌آهن رشت

خادمی‌ درباره ایستگاه راه‌آهن رشت افزود: این ایستگاه واقع در محور قزوین-‌رشت است که در دو اولویت در حال اجرا است و اولویت اول آن شامل ساختمان اصلی، سکو‌های مسافری، تاسیسات برقی، مکانیکی و منابع زمینی و هوایی آب و محوطه‌سازی با پیشرفت فیزیکی حدود 80 درصد در دست اقدام است.

وی بیان کرد: مساحت کل ساختمان‌های این ایستگاه 27 هزار و 188 متر مربع است که در زمینی به مساحت 622 هزار و 185 مترمربع در حال اجرا است.

* پیشرفت فیزیکی فاز اول ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه‌ 85 درصد

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی فاز اول ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه را 85 درصد اعلام کرد و افزود:‌ این فاز شامل ساختمان اصلی، نمازخانه، رستوران، ساختمان پلیس، سکوهای مسافری به همراه سایه‌بان، منابع آب، پست برق و ژنراتور، محوطه سازی است.

خادمی اضافه کرد: ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در محور اراک-ملایر- کرمانشاه-خسروی واقع شده و از نوع تشکیلاتی است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مساحت زمین ایستگاه را 823 هزار  مترمربع دانست و گفت: از این میزان 3 هزار و 865 مترمربع آن ساختمان اصلی ایستگاه و 32 هزار  و 461 متر مربع آن مساحت ساختمان‌های جنبی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور تکمیل هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی ساختمان اصلی ایستگاه‌‌های راه‌آهن در شهرهای کرمانشاه، رشت و ارومیه به طور متوسط با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال انجام است و تا پایان شهریور‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایستگاه راه‌آهن مساحت ساختمان فیزیکی پیشرفت ارومیه کرمانشاه زمینی شهرسازی معاون مترمربع منابع همراه مسافری اولویت افزود ساختمان‌های درصدی نمازخانه هزار  سکوهای  پیشرفت هوایی ژنراتور دانست زیربناهای خادمی توسعه شهریور‌ماه اعلام احداث اتصال استان همدان عملیات بهره‌برداری خادمی‌ دسترسی اجرایی