برگزیده ها
فرماندار نکا تعامل خوبی با مجموعه‌ی نیروها برقرار کرده است/ علت آرای بالای رئیسی در نکا ضعف رسانه‌ای تیم دولت بود

اختصاصی مازندمجلس: فتحعلی معافی به عنوان عضو شورای اصلاح طلبان نکا بیان داشت: من سخنگو شورا نیستم اما به عنوان اصلاح طلب می‌گویم فرماندار تعامل خوبی با مجموعه‌ی نیروها برقرار کرده است. گفت‌و‌گو داشته است و نظر نخبگان سیاسی را شنیده است. حال این که آیا نظر دوستان اصلاح طلب تحقق پیدا کرده باشد را نمی‌دانم اما من با درک محدودیت‌هایی در سطح شهرستان می‌بینم احساس می‌کنم عملکرد قابل قبولی را شاهد بوده‌ایم.

اختصاصی مازندمجلس: چندی پیش پایگاه خبری مازندمجلس با انتشار مطلبی تحت عنوان 14 سال نمایندگی اصولگرایان چه تاثیری در ذائقه مردم نکا داشت؟ به بررسی آرای حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی در این شهرستان پرداخت.

اینک طی گفت‌و‌گویی با فتحعلی معافی عضو شورای اصلاح طلبان شهر نکا ضمن بررسی آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به مسائل پسا انتخابات و عملکرد فرمانداری این شهرستان پرداختیم.

فتحعلی معافی به عنوان عضو شورای اصلاح طلبان نکا بیان داشت: من سخنگو شورا نیستم اما به عنوان اصلاح طلب می‌گویم فرماندار تعامل خوبی با مجموعه‌ی نیروها برقرار کرده است. گفت‌و‌گو داشته است و نظر نخبگان سیاسی را شنیده است. حال این که آیا نظر دوستان اصلاح طلب تحقق پیدا کرده باشد را نمی‌دانم اما من با درک محدودیت‌هایی در سطح شهرستان می‌بینم احساس می‌کنم عملکرد قابل قبولی را شاهد بوده‌ایم.

وی پیرامون برخی عزل و نصب‌ها بیان داشت: درعزل و نصب‌هایی هم که در شهرستان اتفاق می‌افتد فرماندار نیز می تواند موثرباشد، اما نقش تام را ندارد. در شهرستان مراکز قدرت دیگری هم هستند که می‌توانند نظراتشان را پیاده کنند. خب این عامل باعث می‌شود برخی از دوستانی که از نظر سیاسی هم سو هستند کمی نسبت به فعالیت‌های فرماندار نقد داشته باشند. البته من نظرم این است که این نیروهای اصلاح طلب هستند که باید با انسجام فعالیت کنند.

عضو شورای اصلاح طلبان نکا پیرامون عملکرد و نحوه تعامل نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:شاهد ارتباط خوبی میان فرماندار شهرستان با نماینده‌ی مجلس شرق مازندارن نیستیم. ضعف در ایجاد تعامل قابل بررسی است. خنثی کردن فعالیت‌های همدیگر نشان می‌دهد این فضا به نفع شهرستان، نماینده‌ی دولت در شهرستان و نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی نیست.

فتحعلی معافی پیرامون آرای رئیسی در شهرستان نکا گفت: شهرستان نکا به لحاظ گفتمان سیاسی به گونه‌ای بوده است که چربش با اصولگرایان بوده است. اما در چند سال گذشته، روند افزایش آرای اصلاح طلب‌ها اتفاق افتاده. منتها این فاصله از قبل بسیار بوده است. البته به نظر من ضعف رسانه‌ای تیم دولت در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است.

وی همچنین پیرامون آرای روحانی در شهرستان نکا بیان داشت: لحاظ مشکلاتی که کشاورزان در منطقه داشتند از حیث تولید و عرضه قطعا بر میزان آرای جناب روحانی موثر بوده است

عضو شورای اصلاح طلبان نکا پیرامون میزان ترکیب شورای پنجم شهر نکا بیان داشت: ترکیب شورای شهر نکا بیش تر از این که متاثر از فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان باشد، متاثر از فضای قومی قبیله‌ای بوده است. حتی کاندیدایی که از روستاهای اطراف کاندیدا شدن توانستند آرای خوبی را به دست آورند. اما از نظر سیاسی باید عرض کنم که ترکیب شورا بیش‌تر اصولگراست.

 

فتحعلی معافی عضو شورای اصلاح طلبان نکا در گفت‌و‌گو با مازندمجلس: