برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی گفت: تیم‌های بازرسی بعثه مقام معظم رهبری در ایام حج موظف هستند که گزارش‌ها و مطالب مهم را سریعا برای پیگیری و رسیدگی انعکاس دهند.

مازندمجلس: تیم‌های بازرسی موارد مهم را سریعا گزارش کنندبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر  در دیدار با بازرسان و ناظران شهر‌های مکه و مدینه با تاکید بر سرعت عمل در رسیدگی به شکایات، افزود: باید گزارش‌ها روزانه از اقدامات و فعالیت‌های استان‌ها و همچنین کاروان‌ها در زمینه‌های مختلف تهیه و ارائه شود تا بدانیم شرایط مردم چگونه است.

سرپرست حجاج ایرانی به بحث آسیب شناسی ها، نقاط ضعف و نقاط قابل بهبود اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته سیاست‌هایی تدوین و شیوه‌های اجرایی آن را در حوزه‌های مختلف مسکن، تغذیه تدارکات و... تعریف و ابلاغ کردیم که ضرورت دارد علاوه بر ارزیابی عملیاتی شدن این موارد، اجرای درست سیاست‌ها نیز بررسی شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: همان طور که در دستور العمل مقام معظم رهبری اشاره شده است، ما موظف به نظارت کلان هستیم و اگر موردی هم پیگیری می‌کنیم، هدف این است که بدانیم نکات مورد نظر، ما را به نظارت کلان می‌رساند یا نه و ضرورت دارد به این مساله در بازرسی‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ها نباید توجیه گرایانه باشد، اظهارکرد: هدف این نیست که، چون می‌خواهیم کسی ناراحت نشود هر چه اتفاق افتاده به شکلی توجیه کنیم باید موارد متناسب با شرایط منعکس شود و مورد پیگیری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج به بحث حق الناس به عنوان یکی از مباحث مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این موضوع در مورد حج هم دقیقا صدق می‌کند چرا که مردم پولی دادند و باید به همان اندازه به آن‌ها امکانات بدهیم.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد ضمن برخورد کاملا مهربانانه به طور جدی مسائل را پیگیری کنید تا انشاء الله از این ناحیه حقی از زائر ضایع نشود؛ هر جایی که حقوق زائر پایمال شده، اظهار نظر کنید تا پیگیری و حل شود.

سرپرست حجاج ایرانی بازرسان در صورت رسیدن به نتیجه‌ای نباید مستقیم وارد عمل شوند، گفت: این کاملا خطاست و باید گزارش توسط مسئولان ستاد‌ها بررسی و مشخص شود استدلال روشنی دارد یا نه و اگر استدلالی نبود با همکاری سازمان حج و زیارت وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: زائر ممکن است به خاطر خدا چیزی نگوید، اما ما باید حواسمان جمع باشد و اگر مشکلات در مدیریت، آشپزخانه، هتل، امکانات، سرویس دهی غذا و... خدا ناظر اعمال ماست و باید بتوانیم پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: باید با تعامل مثبت با مسئولان اجرایی و فرهنگی خودمان را کنار آن‌ها بگذاریم و مساعدت کنیم؛ یعنی همزمان نظارت و مساعدت داشته باشیم و راه حل نشان دهیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در این راه باید جلب رضایت خدا باشد، تاکید کرد: اگر بتوانیم خدمت کنیم باید شکرگزار باشیم و اگر نتوانیم، پیش خدا که مسئولیم هیچ، در برابر مردم و رهبر انقلاب هم پاسخی نداریم.

نماینده ولی فقیه در امور حج اظهارکرد: ضرورت دارد از همین الان هماهنگی لازم با سازمان حج و زیارت انجام شود و هر کسی در حوزه تخصصی خودش ارتباط نزدیکی با سازمان داشته باشد؛ باید طوری تقسیم بندی شود که متناسب با فعالیت‌های واگذار شده اقدام کنند. 
پیگیری ضرورت نظارت موارد اشاره باشیم والمسلمین الاسلام تاکید گزارش متناسب توجیه اظهارکرد نماینده کاملا بتوانیم مساعدت زیارت مسئولان امکانات نباید آن‌ها رهبری مختلف بدانیم فعالیت‌های افزود بازرسان شرایط سرپرست بازرسی‌ها بررسی اجرایی ایرانی اینکه