برگزیده ها

مازندمجلس: رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : حجم معاملات در سامانه ستاد تا پایان سال ۹۶ به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، رمضانعلی صادق زاده در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح سامانه جامع تجارت گفت :این سامانه شامل ۵ زیر سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، انبار، شناسه کالا و رهگیری است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد شده است.  

وی در بر گرفتن چند سامانه حاکمیتی  را از جمله اقدامات مهم گذشته در این سامانه عنوان کرد و گفت :در این راستا مرکز توسعه تجارت الکترونیکی سامانه نماد اعتماد الکترونیکی را برای داد و ستد افراد حقیقی و حقوقی در فضای مجازی راه اندازی کرده است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به امن بودن این سامانه اظهار داشت: ما به کلیه شرکت های معتبری که در حوزه کسب و کار می خواهند فعالیت کنند نماد کسب و کار می دهیم و تمامی شرکت های عضو آن از اماکن اهراز هویت می شوند از این رو مردم با خیال راحت می توانند در این سامانه عضو شوند.

وی ادامه داد: حدود ۱۵۰ هزار شرکت حقوقی در فضای مجازی به کسب و کار اینترنتی می‌پردازند که تاکنون ۳۰ هزار شرکت نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

صادق زاده افزود: همچنین سامانه جدید تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) با ۴ هدف ایجاد شفافیت، جلوگیری از فساد اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و برقراری عدالت اجتماعی راه اندازی شده است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به حجم معاملات انجام شده توسط این سامانه در سال  ۹۲ خاطر نشان کرد: : سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سال ۹۲ به طور آزمایشی راه‌اندازی شد و حجم معاملات دولت در این سال  ۴۸ هزار میلیارد تومان بود و پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال ۹۶  به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که مابقی دستگاه ها نیز مکلف به ثبت نام در این سامانه هستند.

صادق زاده تاکید کرد: معاملات محرمانه از جمله معاملات دستگاه‌های دفاعی و معاملات کمتر از ۱۰ درصد نیازی به ثبت در این سامانه ندارند.

وی با اشاره به تاکید رهبر بر اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال اذعان کرد: ما برای ایجاد عدالت برای مشارکت یکسان در سامانه اولویت معاملات را به معاملات با شرکت های داخلی داده ایم.

 صادق زاده در خصوص سامانه‌های مرتبط به سامانه جامع تجارت، افزود: ۵ سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، شناسه کالا، کد رهگیری و انبار تحت عنوان این سامانه جامع راه‌اندازی می‌شود که این سامانه‌ها از جمله ابزارهای مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شوند.

وی در پایان اظهارکرد : این سامانه با هدف نهایت استفاده  از توان و ظرفیتهای  داخلی  راه انداری شده است و در این راستا، وظیفه ما بستر سازی و اجرای قوانین برای افزایش تولید داخل و عدالت اجتماعی است.

سامانه تجارت الکترونیکی معاملات توسعه داخلی ایجاد میلیارد اشاره تولید عدالت تومان کرده‌اند افزود تدارکات پایان تاکید دستگاه‌های راه‌اندازی اجتماعی راستا رهگیری شناسه انبار خارجی عنوان افزایش مجازی حقوقی اعتماد اندازی