برگزیده ها
همکاری مشترک شرکت های خارجی با ایران در حوزه پوشاک/شرکت های ترک ،ایتالیایی و کانادایی وارد ایران شدند

مازندمجلس: تهران-ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت هایی از ایتالیا و کانادا برای عقد قرار داد در حوزه تولید پوشاک به ایران آمده اند.

مازندمجلس: 'عیسی منصوری ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،افزود: یکی از زیر مجموعه های ارزشمند طرح تکاپو حوزه پوشاک است که قابلیت اشتغالزایی بالایی دارد.
وی اظهار داشت: تعداد شرکت های بین المللی که به ایران می آیند متعدد است و علاوه بر چند شرکت ترک در حوزه پوشاک،شرکت های ایتالیایی و کانادایی وارد ایران شدند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار بیان داشت: زیر ساخت های داخلی برای تهیه پوشاک و همکاری با برندهای معروف ترک و دیگر کشورهای اروپایی و کانادایی در ایران فراهم شده است.
وی افزود: هم اکنون آماده عقد قرار داد شرکت های تامین کننده داخلی با برندهای معروف جهانی هستیم تا بتوان وارد حوزه تولید پوشاک شد.
وی توضیح داد: حجم قرار داد برای تولید پوشاک با برندهای معروف بتدریج افزایش می یابد. برندهای معروف جهانی با بسیاری از کشورها چنین تعاملی را برای تولید پوشاک دارند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولید پوشاک در ایران در کارگاه های بزرگ صورت می گیرد،پاسخ داد: برخی از واحدهایی تولیدی در استان های تهران،خراسان رضوی، اصفهان و یزد است.
منصوری، حجم قرارداد با برندهای مهم ترک را 80 میلیون دلار ذکر کرد و گفت:یکی از برندهای بزرگ ترک حدود 190هزار نیروی کار دارد.
به گزارش ایرنا، یکی از طرح های اشتغال که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت تدبیر و امید پیگیری می کند، طرح تکاپو است. در این طرح، وزارتخانه درصدد است بنگاه های موجود در کشور که با ظرفیت پایینی تولید می کنند را ارتقا بخشد و بتواند واحد های کوچک را برای هم افزایی به واحدهای بزرگ متصل کند.
طرح تکاپو در رسته های مختلفی که می تواند اشتغالزا باشد، طراحی شده است و به طور عام تاکید بر بنگاه های خرد و متوسط دارد.
صنعت پوشاک از جمله صنایع اشتغالزا در همه کشورهای جهان محسوب می شود. گردش مالی صنعت پوشاک در جهان سالانه بطور میانگین حدود 400 میلیارد دلار است .
صنعت نساجی 3٫6درصد و صنعت پوشاک 2٫3 درصد از کل تجارت جهانی را به خود اختصاص داده اند .
همچنین در 10 سال اخیر (از سال 2004 تا سال 2014 )، تجارت پوشاک در سطح بین المللی بیش از 167 درصد رشد داشته و از 249 میلیارد دلار در سال 2004 به بیش از 400 میلیارد دلار در سال 2014 رسیده است.
این میزان رشد در حالی است که در طول سال های 2005 تا 2010 رکود و کاهش رشد اقتصادی در عمده کشورهای دنیا، باعث کاهش رشد اغلب صنایع شده بود، اما رشد صعودی صنعت پوشاک باوجود مشکلات اقتصادی در سطح جهان، همواره وجود داشته است.
مهمترین کشورهای تولیدکننده و صادرکننده پوشاک جهان در سال 2015 کشورهای چین با سهم 34٫5درصد، بنگلادش با سهم 6٫6 درصد، ویتنام با سهم 5٫4درصد و کشور ترکیه با سهم 2٫6 درصد بوده اند.
'علیرضا مرد فرد' مدیر توسعه رسته پوشاک تهران در طرح تکاپور پیشتر به ایرنا،گفته بود: صنعت پوشاک به دلیل نیاز به نیروی انسانی در مراحل مختلف تولید و پس از تولید، یکی از صنایعی است که برای توسعه اشتغال به شدت مورد توجه سیاستگذاران به ویژه در کشورهایی که با معضل بیکاری مواجه هستند، قرار می گیرد .

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*9123* خبرنگار: زهره دریغ گفتار* انتشار:مرضیه فاتحی

پوشاک تولید برندهای کشورهای اقتصادی معروف ایرنا جهانی میلیارد توسعه اشتغال تکاپو کانادایی بنگاه نیروی اشتغالزا صنایع تجارت همکاری تهران ایتالیایی داخلی وزارت افزود خبرنگار المللی منصوری معاون