برگزیده ها
معاون روحانی: نمایندگان به دنبال سهم‌خواهی از کابینه نیستند

مازندمجلس: سیاست > دولت - معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور برای معرفی هر کدام از وزرای پیشنهادی استدلال و دلیل دارد. هر وزیر پیشنهادی هم به لحاظ فردی و هم در جمع کابینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مازندمجلس:حسینعلی امیری در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ بهاین سئوال که سال 92 وقتی آقای روحانی وزرای پیشنهادی خود را به مجلس نهم معرفیکرد مشخص بود برای کسب رأی اعتماد راه سختی را در پیش دارد چون قریب به اتفاقنمایندگان اصولگرا بودند با توجه به اینکه هیچ کدام از سه فراکسیون امید، ولایی ومستقلان اکثریت کرسی های مجلس دهم را در اختیار ندارند، شما چه تصویری را در ذهندارید آیا راه پیش رو نسبت به سال 92 پر چالش خواهد بود یا هموار؟ گفت: از تعامل بیندولت و مجلس راضی هستیم، مجلس و دولت دغدغه های مشترک و درک متقابلی نسبت بهموضوعات کشور دارند.

وی با بیان اینکه تا حالا همکاری دولت و مجلسموجب پیشرفت خیلی خوب امور شده است، ادامه داد: آقای رئیس جمهور درباره کابینهدوازدهم با هیأت رئیسه فراکسیون های مجلس ملاقات خواهد کرد. در آنجا یکی از مطالبیکه می تواند مطرح باشد موضوع وزرای پیشنهادی است بنابراین مسیر کار ما در مجلس نسبتبه سال 92 خیلی بهتر، راحت تر و روان تر خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه درمسیر کار مثل همیشه ما شاهد تعامل خیلی خوب دولت و مجلس خواهیم بود، یادآور شد: قطعاآقای رئیس جمهور برای معرفی هر کدام از وزرای پیشنهادی استدلال و دلیل دارد. هر وزیرپیشنهادی هم به لحاظ فردی و هم در جمع کابینه مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ قطعاآنچه مدنظر آقای رئیس جمهور خواهد بود توانمندی های شخصی، روحیه کار جمعی و مسئولیتپذیری است.

وی در پاسخ به این سئوال که امیدوار هستید کلوزرای پیشنهادی از مجلس دهم رأی اعتماد بگیرند؟ بیان کرد: پیش بینی ام آن است که دولتو مجلس همکاری خیلی خوبی در موضوع رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم خواهندداشت که به یک نقطه عطفی از همکاری دولت و مجلس تبدیل می شود. در مجموع گرچه نمیتوانم از الان آن روز را پیش بینی کنم اما خیلی امیدوار هستم و چشم انداز همکاریرا خوب می بینم.

امیری در پاسخ به این سئوال که فراکسیون هایسیاسی مجلس کمیته تعامل تشکیل دادند تا با رئیس جمهور در موضوع وزرای پیشنهادیگفتگو کنند، آیا این کار مصداق سهم خواهی است یا خیر؟ اظهار کرد: خیر نمی تواناسمش را سهم خواهی گذاشت. به هر حال مجلس می خواهد به وزرای پیشنهادی رأی اعتمادبدهد، طبیعتا در ملاقات های جداگانه ای که بین رئیس جمهور و هیأت رئیسه فراکسیونهای مجلس خواهد بود نقطه نظرات و مسائل مطرح می شود و به تفاهم مشترک می رسیم.

 29214

وزرای جمهور پیشنهادی تعامل همکاری موضوع اینکه فراکسیون اعتماد سئوال خواهی روحانی امیدوار ملاقات کابینه معاون مشترک امیری رئیسه