برگزیده ها
شرکت‌های کره‌جنوبی برای فعالیت در ایران باید بیشتر با قوانین آن آشنا شوند

مازندمجلس: سفیر کره جنوبی گفت: اگر دانش و تکنولوژی انحصاری شود دانش رشد نمی‌یابد و به همین خاطر برای رشد نیازمند تبادل هستیم ولی نمی‌توان از دانش و تکنولوژی هم سواستفاده کرد.

مازندمجلس: سفیر کره جنوبی گفت: اگر دانش و تکنولوژی انحصاری شود دانش رشد نمی‌یابد و به همین خاطر برای رشد نیازمند تبادل هستیم ولی نمی‌توان از دانش و تکنولوژی هم سواستفاده کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، کیم هونگ سو در سمینار مشترک حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری ایران و سفارت کره جنوبی گفت: ابتدا از حضور معاون وزیر دادگستری در این سمینار تشکر کنم. البته لازم است از دکتر کاظمی معاون سابق مالکیت فکری هم تشکر کنم که در همکاری دو کشور در این حوزه کمک‌های بزرگی به ما کردند.

او با بیان اینکه مالکیت فکری اساس و مبنای اقتصاد دو کشور است، اظهار داشت: من تلاشم را برای همکاری دو کشور برای همکاری‌های بیشتر به ویژه در عرصه مالکیت فکری انجام خواهم داد.

سفیر کره جنوبی با بیان اینکه هر کشور برای توسعه نیازمند استفاده از منابع طبیعی و ظرفیت سازی منابع انسانی از طریق مهارت و سیستم آموزش برای نیروی کار است، تصریح کرد: متاسفانه کره جنوبی منابع طبیعی ندارد و به همین خاطر در حوزه دوم متمرکز شده‌ایم. در حال حاضر، ما وارد قرن ۲۱st شده‌ایم و در این قرن از همه چیز مهم‌تر دانش و تکنولوژی است. به همین خاطر در کشور ما وزارتخانه دانش و تکنولوژی وجود داشت تا ما اقتصاد دانش بینان داشته باشیم.

کیم سونگ هو ادامه داد: برای اقتصاد دانش‌بنیان همه کشور‌ها باید تلاش کنند. اگر تبادل دانش صورت نگیرد آنگاه نمی‌توان به دانش و تکنولوژی دست یافت. اگر دانش و تکنولوژی انحصاری شود دانش رشد نمی‌یابد و به همین خاطر برای رشد نیازمند تبادل هستیم ولی نمی‌توان از دانش و تکنولوژی هم سواستفاده کرد و به همین خاطر قوانین حمایت از مالکیت فکری تدوین شدند.

او با بیان اینکه با ارزیابی از قوانین و دانش و تکنولوژی باید قوانین حمایت از مالکیت فکری را تدوین و از آن حمایت کرد، خاطرنشان کرد: اطلاعات در حال حاضر در داخل مرز‌ها نمی‌گنجد و نمی‌توان آن را منحصر کرد و همین مساله موجب همکاری میان کشور‌ها می‌شود.

سفیر کره جنوبی افزود: برای ورود به همکاری و دستیابی به توسعه، نیازمند ارزیایی قوانین و دانش، تدوین قوانین مالکیت فکری، اجرای آن قوانین و همکاری کشور‌ها هستیم.

کیم سونگ هو با بیان اینکه ما براساس تجارب قبلی از مالکیت فکری بشدت حمایت کرد‌ایم و در این حوزه موفقیت‌هایی بدست آورده‌ایم، ابراز داشت: شرکت‌های کره جنوبی که در ایران هستند، انتظار فعالیت بیشتر در ایران را دارند و به همین خاطر باید با قوانین ایران آشنا شوند بنابراین سمینار امروز، اجلاس مهمی است.

تکنولوژی قوانین مالکیت جنوبی همکاری نیازمند حمایت اینکه نمی‌توان منابع تدوین کشور‌ها اقتصاد سمینار بیشتر تبادل هستیم شده‌ایم شرکت‌های فعالیت طبیعی توسعه دادگستری معاون نمی‌یابد سواستفاده انحصاری