برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: این بنا که آسیب دیده و در حال تخریب بود به دست پیمانکاران مرمت سپرده شده است.

مازندمجلس: کنسولگری انگلیس در کرمان در حال مرمت است / کنسولگری به موزه صنعت نفت تبدیل می شود. اکبر نعمت الهی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،گفت: ساختمان  و باغ کنسولگری انگلیس در کرمان در اختیار وزارت نفت است و ساختمان مرکزی این بنا که اهمیت دارد، دچار تخریب شده بود و وضعیت مناسبی نداشت.

وی با اشاره به طرح مرمت این بنا گفت: طرح مرمت این بنا ارائه شده و در حال حاضر پیمانکاران در حال مرمت بنا هستند.

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت درباره سرنوشت این بنا گفت: قرار است این بنا به موزه شرق کشور صنعت نفت تبدیل شود و امیدواریم کار‌های آن تا دو ماه آینده به اتمام برسد.

نعمت الهی درباره احداث موزه‌ها توسط وزارت نفت نیز گفت: تا پایان سال ۹۶، سه موزه به بهره برداری خواهد رسید. موزه بنزین خانه دروازه دولت، کنسولگری انگلیس تحت عنوان موزه شرق کشور صنعت نفت و موزه کار آموزان آبادان سه موزه‌ای است که امسال به بهره برداری می‌رسد.

در مهر ماه ۱۲۷۳ کنسولگری انگلیس در محله زریسف و در عمارتی که توسط سید ابوالحسن خان بیگلری (حاکم کرمان در دوران زندیه) ساخته شده بود، تاسیس شد. این مکان در حال حاضر در میان مجموعه خانه‌های سازمانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمان قرار دارد. 
کنسولگری کرمان انگلیس درباره برداری وزارت تبدیل میزان ساختمان