برگزیده ها
80 هزار میلیارد ریال امسال برای اشتغال روستاییان و عشایر اختصاص یافت

مازندمجلس: کاشان - ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوریگفت: 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری برای اشتغال روستاییان و عشایر به استان های کشور تخصیص داده شد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با بخشداران و دهیاران کاشان در فرمانداری این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این میزان اعتبار به هر استان به طور متوسط هزار و 500 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
وی نرخ سود پرداخت این تسهیلات را بین 6 تا 8 درصد عنوان کرد و گفت: بانک های عامل نیز، توسعه تعاون، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خواهد بود.
رضوی بیان کرد: برای استان اصفهان علاوه بر اختصاص تسهیلات یاد شده ، 600 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 8 درصد با عاملیت بانک سینا به روستاییان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: هم چنین 100 میلیارد ریال از محل بانک پارسیان و 50 میلیارد ریال در بانک کشاورزی و پست بانک به روستاییان این استان پرداخت خواهد شد.
رضوی پرداخت این تسهیلات را فقط با وثیقه مناسب برشمرد و افزود: سقف وام ها 20 میلیارد ریال است که اگر فردی در روستا توان سپردن وثیقه لازم را ندارد می تواند بصورت مشارکتی و با استفاده از کارت یارانه که هر کارت برای 100 میلیون ریال وام نیاز است اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیصی به هر شهر یا روستا مشخص نیست و بستگی به رقابت مسئولان شهرستان ها در ایجاد اشتغال دارد.

** ناحیه های صنعتی در دهستان های کشور ایجاد می شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: ناحیه های صنعتی در تمام دهستان های کشور تا پایان سال 97 ایجاد می شود.
سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با بخشداران و دهیاران کاشان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان افزود: هم اکنون 2 هزار و 600 دهستان در کشور وجوددارد و سعی می شود ناحیه های صنعتی در تمام آن ها با هماهنگی و نظر فرمانداران و بخشداران ایجاد شود.
وی افزود: ایجاد مجتمع های آموزشی، ورزشی، درمانی و فرهنگی برای هر دهستان در دستور کار دولت است تا کیفیت خدمات مختلف برای روستاییان و شهر نشین ها یکسان شود.
وی با بیان این که 90 درصد آب موجود در کشور صرف کشاورزی، 7 درصد صنعت و 3 درصد برای شرب مصرف می شود افزود: باید اصلاح الگوی کشت در دستور کار قرار گیرد تا مصرف آب در کشاورزی کمتر شود.
وی با اشاره به اینکه دهیاران سربازان گمنام توسعه در روستاها هستند اظهار کرد: وظیفه دولت ایجاد امنیت شغلی برای این قشر تلاشگر جامعه است و اقدام هایی در این زمینه در حال پیگیری است.
وی با بیان این که بحث اشتغال و درآمد زایی برای روستاییان بسیار جدی است تصریح کرد: باید در روستاها بحث آموزش های فنی و حرفه ای ،صنایع دستی و گردشگری در دستور کار قرار گیرد تا به اشتغال پایدار در روستاها منجرشود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری روز چهارشنبه درسفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید کرد و شامگاه چهارشنبه برای نشست با بخشداران و دهیاران در کاشان حضور یافت.
وی قرار است امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کاشان حضور یابد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر- انتشار دهنده : مسعود عمادی

میلیارد ایجاد روستاییان افزود استان پرداخت کشاورزی دهستان شهرستان تسهیلات توسعه اشتغال اختصاص بخشداران چهارشنبه کاشان دهیاران روستایی ناحیه صنعتی معاون دستور روستاها شامگاه خدمات مناطق جمهوری محروم اقدام ایرنا ابوالفضل اصفهان وثیقه روستا فرمانداری