برگزیده ها
مازندمجلس: وبگاه یک روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه اقدام ایران برای پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را «هشداری دیگر به آمریکا» خوانده و نوشته دولت این کشور بایستی برنامه‌ای مخفیانه برای مختل کردن تحقیقات ایران در زمینه موشک‌های بالستیک راه‌‌اندازی کند.

به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی اقدام ایران برای پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را «هشداری دیگر به آمریکا» خوانده و نوشته دولت این کشور بایستی برنامه‌ای مخفیانه برای مختل کردن تحقیقات موشکی ایران راه‌اندازی کند.

وبگاه یک روزنامه آمریکایی روز پنجشنبه اقدام ایران برای پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ به فضا را «هشداری دیگر به آمریکا» خوانده و نوشته دولت این کشور بایستی برنامه‌ای مخفیانه برای مختل کردن تحقیقات ایران در زمینه موشک‌های بالستیک راه‌‌اندازی کند.

 روزنامه «واشنگتن‌تایمز» ساعتی بعد از انتشار خبر مربوط به پرتاب آزمایشی ماهواره بر سیمرغ به فضا برای افتتاح رسمی پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) مدعی شد که تهران این آزمایش را با هدف پیشبرد و ارتقاء برنامه موشک‌های بالستیک خود انجام داده است.

در این مقاله ادعا شده است: «دلیلی که ایران کماکان به ارسال ماهواره به فضا ادامه می‌دهد موشک‌های بالستیک قاره‌پیما هستند. هر پرتاب، اطلاعات بیشتری درباره بهتر کردن پرتاب بعدی فراهم می‌آورد و این آزمایش‌ها، پیش‌نیاز‌های ضروری برای کسب توانمندی‌های موثر در زمینه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما است.»

رسانه آمریکایی در ادامه پیشنهاد کرده است که آمریکا بایستی با این تلاش‌های ایران مقابله کند.

واشنگتن‌تایمز می‌نویسد: «همان‌طور که هفته گذشته توضیح داده شد، آمریکا بایستی مهار برنامه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای ایران را در اولویت قرار دهد.انجام این کار نیازمند اقدام دیپلماتیک جسورانه، فشار نظامی و رهبری آشکار از جانب ایالات متحده است.»

در پایان این یادداشت تأکید شده است: «آمریکا بایستی یک برنامه اقدام مخفیانه برای مختل کردن تحقیقات موشک‌های بالستیک ایران به کار بگیرد. چنین اقدامی پیش از این هم سابقه داشته است.»

واشنگتن‌‌تایمز نوشته است: «طی سال‌های اولیه دولت اوباما، رئیس‌جمهور اوباما دستور راه‌اندازی یک برنامه اقدام مخفیانه برای تضعیف توسعه سانتریفیوژهای ایران را صادر کرد. این اقدام، توانمندی‌های هسته‌ای ایران را حدود یک سال عقب‌تر برد.»
 
اقدام بالستیک موشک‌های آمریکا مخفیانه پرتاب برنامه بایستی سیمرغ تحقیقات نوشته آمریکایی روزنامه ماهواره‌بر زمینه برنامه‌ای خوانده هشداری ادامه قاره‌پیما توانمندی‌های ماهواره اوباما وبگاه پنجشنبه موشکی راه‌‌اندازی راه‌اندازی واشنگتن‌تایمز