برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری روسیه گفت که اگر واشنگتن به آنچه که تحریم‌های جدید و غیرقانونی علیه مسکو است، ادامه دهد، روسیه نیز دست به اقدامی تلافی جویانه می‌زند.

مازندمجلس: به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در جریان سفرش به فنلاند در یک سخنرانی تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو را غیرقابل توجیه خواند و گفت اگر چنین تحریم‌هایی عیله مسکو اعمال شود، روسیه نیز دست به اقدامی متقابل و تلافی جویانه می‌زند.

این تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده و حالا برای اجرایی شدن نیازمند تایید سنا و امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست.

پوتین که مکررا اتهامات آمریکا را در دخالت در انتخابات 2016 ریاست جمهوری ایالات متحده رد می‌کند، ادامه داد: مسکو به دنبال این است که همزمان با اعمال این تحریم‌ها، چگونه دست به اقدامی متقابل علیه آنها بزند.

وی در یک نشست خبری مشترک با همتای فنلاندی خود گفت: همانطور که می‌دانید ما خویشتنداری و صبر داریم اما در برخی اوقات، باید دست به اقدامی متقابل بزنیم. دیگر نمی‌توان در مقابل چنین اقدامی از سوی آمریکا ساکت ماند. البته اقدامات تلافی جویانه ما به نسخه نهایی لایحه تحریم‌ها بستگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به تنش دیپلماتیک موجود میان مسکو و واشنگتن نیز اشاره کرد که در دسامبر 2016 و زمانی آغاز شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور داد تا ملک دیپلماتیک روسیه در آمریکا مصادره شود و 35 دپیلمات روس از آمریکا اخراج شدند.

وی ادامه داد: من تحقیقات کنگره آمریکا را درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا رد می‌کنم. این نشانه‌ای از رشد بدبینی و حمله ضد روسی در آمریکا و نتیجه سیاست‌های داخلی آمریکاست. من متاسفم که روابط میان دو کشور تا به این حد بد شده است. ما می‌توانستیم در کنار یکدیگر بسیاری از مشکلات را حل و فصل کنیم. مسکو دوستان زیادی در آمریکا دارد و امیدواریم که یک روز اوضاع بهتر شود.



آمریکا جمهوری روسیه اقدامی متقابل جویانه پوتین تلافی ادامه تحریم‌ها دیپلماتیک ریاست اعمال تحریم‌های آمریکاست انتخابات