برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس سازمان صدا و سیما با اذعان بر اینکه هنوز در زمینه مقابله با ماهواره‌ها اقدامات مؤثری انجام نشده و در حوزه فضای مجازی نیز قانون، مقررات و ضوابط کافی برای پالایش این محیط وضع نشده است، اظهار کرد: باید تلاش ما در جهتی باشد که آسیب‌های فضای مجازی کاهش یابد و یک فضای پالایش و به دور از مطالب ناپسند در اختیار مخاطب قرار گیرد.

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوزبه نقل از روابط‌عمومی سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان صدا و سیما در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵۷ طرح و پروژه فنی، تولیدی و پشتیبانی مرکز فارس 5 مرداد ماه ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز فارس در سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که شاخصه جهان امروز را شاخصه جنگ رسانه‌ها برشمرده‌اند، گفت: ما شاهد یک جنگ و جدال نرم فرهنگی هستیم که یک سوی آن استکبار جهانی و در سوی دیگر رسانه‌های آزاد و حقیقت‌طلب جهانی از جمله رسانه‌ملی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صداوسیما در سخنان خود تصریح کرد: چنانچه ما در این میدان رقابت جایگاه خود را پیدا نکنیم، صدمات زیادی را خواهیم دید، بنابراین باید برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان، رسانه‌های خود را تقویت کنیم.

علی‌عسکری با اشاره به تهاجم همه‌جانبه فرهنگی دشمن، از فعالیت ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان خبر داد و یادآور شد: عمده فعالیت این شبکه‌ها که از سوی اجانب تقویت می‌شوند، هدف قرار دادن هویت دینی و ملی ایرانیان است.

رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه با اشاره به اهداف و برنامه‌های استکبار جهانی در گسترش اینترنت و فضای مجازی و تأکید آمریکا بر شعار «اینترنت باید یک پدیده بدون مرز باشد»، تصریح کرد: هدف دشمن از سرمایه‌گذاری و گسترش در این فضا تغییر در سبک زندگی مردم و استحاله فرهنگی جوامع مختلف و در نهایت تحکیم قدرت و برتری فرهنگی است.

وی افزود: ملت ایران با قدمت تاریخی و فرهنگی خود توان مقاومت در برابر جنگ فرهنگی دشمن را دارد و به‌همین دلیل است که دشمن هنوز نتوانسته و نخواهد توانست در برنامه‌های خود موفق شود.

رئیس صدا و سیما از جمله الزامات موفقیت در عرصه‌های مجازی را دستیابی به اقتدار فنی و محتوایی عنوان و تصریح کرد: باید ضعف خود در فضای مجازی را جبران کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از استان فارس به‌عنوان گنجینه‌ای فرهنگی و تاریخی یاد کرد و گفت: این استان گنجینه‌ای تاریخی و بی‌مانند است و در دوران قبل و بعد از اسلام دارای انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگی بوده است، لذا پرداختن به اسوه‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، تاریخی، علمی و دینی استان همواره مورد تأیید است و از آنجا که معرفی شخصیت‌های برجسته در فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی یک جامعه مؤثر است، معتقدیم که در جنگ رسانه‌ای که غرب به‌دنبال تخریب فرهنگ ماست، تأسی به اسوه‌ها می‌تواند به‌عنوان یک راه نجات مورد توجه قرار گیرد.

علی‌عسکری، فارس را استانی تمدن‌ساز توصیف کرد و بیان داشت: چنین استانی با چنین پیشینه‌ای باید در مقابله با شبیخون فرهنگی بدرخشد و از حریم خانواده و جوانان ایرانی به‌خوبی دفاع کند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به حوزه گردشگری در استان فارس تأکید کرد و گفت: این استان یک موزه تمام عیار است و به اندازه بسیاری از کشورها سوابق فرهنگی، تاریخی و گردشگری  دارد. بر همین اساس پیشنهاد ما این است که این عقبه تاریخی و فرهنگی  مورد توجه قرار گیرد و به نحوی مطلوب معرفی شود.

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار فارس مبنی بر راه‌اندازی شبکه گردشگری به مرکزیت این استان، ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود، راه‌اندازی این شبکه را در آینده کلید خواهیم زد.

وی از مدیرکل مرکز فارس خواست تا در برنامه‌های ویژه، موضوع گردشگری استان را مورد توجه قرار دهد.

رئیس سازمان  صدا و سیما یکی از ظرفیت‌های قابل توجه مرکز فارس را تولید انیمیشن عنوان کرد و گفت: این استان در تولید انیمیشن بی‌نظیر است و با توجه به اینکه از نظر نیروی انسانی، هنر، ادبیات و داستان در جایگاه قابل‌توجهی قرار دارد، سرمایه‌گذاری‌های لازم برای معرفی استعدادهای این استان در سطح ملی و جهانی ضروری است.

فرهنگی استان تاریخی جهانی اشاره مجازی شخصیت‌های معرفی گردشگری پیشنهاد برنامه‌های تصریح اسوه‌ها استکبار رسانه‌های گنجینه‌ای استانی شاخصه انیمیشن تولید راه‌اندازی جبران به‌عنوان سخنان فعالیت علی‌عسکری تقویت مقابله جایگاه گسترش عنوان تأکید اینترنت خواهیم