برگزیده ها
مازندمجلس:  سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف درخصوص موضوعات همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش تسنیم، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف درخصوص موضوعات همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات همکاری‌های دو کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در این دیدار به اجرا و تحقق توافق‌های بین ایران و روسیه در جریان دیدار حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران از مسکو و مذاکرات وی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود، توجه خاص شد.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه از مسکو دیدار و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان این دیدار بیانیه‌ای با عنوان «پیش به سوی همکاری‌های جامع راهبردی» صادر شد که دربرگیرنده توافق‌های بین آنها بود.

تحقق کامل نقشه راه اجرای پروژه‌های همکاری تهران و مسکو، اجرای پروژه واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر، همکاری برای پایداری و ثبات بازار جهانی انرژی و تامین رشد پایدار اقتصادی، همکاری گسترده‌تر بین بانک‌ها و استفاده از ارزهای ملی دو کشور و مقابله جهانی با اندیشه تکفیری به عنوان محرک اصلی گرایش جوانان به سمت گروه‌های تروریستی از جمله محورهای این بیانیه اعلام شد.

رئیسان جمهوری ایران و روسیه همچنین بر گسترش همکاری‌ها در دریای خزر در همه عرصه‌ها و آمادگی برای تعامل با هدف برقراری ثبات در آسیای میانه و ماورای قفقاز تاکید کردند.

روحانی با اشاره به روابط ایران و روسیه و مذاکرات صورت گرفته گفت: دو کشور مصمم هستند حجم مبادلات تجاری سالانه خود را به 10 میلیارد دلار برسانند.

پوتین نیز با بیان اینکه ایران همسایه خوب و شریک باثبات و مطمئنی برای روسیه است، گفت: روسیه و ایران سال‌های طولانی با یکدیگر روابط دارند و از مناسبات دیپلماتیک با پیشینه بیش از 500 سال برخوردارند.
روسیه دیدار جمهوری همکاری‌های معاون همکاری روحانی پوتین خارجه گفت‌وگو موضوعات اسلامی روابط عنوان اجرای ولادیمیر جهانی تبادل دوجانبه درخصوص گزارش توافق‌های جریان مذاکرات