برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: امسال ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش صنعت و معدن مصوب و اختصاص یافته است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت؛ علی یزدانی در حاشیه نشست بررسی مشکلات شهرک های صنعتی شهرستان بستان آباد که در شهرک صنعتی خصوصی سهند آذران برگزار شد، افزود: اعتبارات فوق امسال برای ۱۰ هزار بنگاه زیر ظرفیت و تعطیل شده و شش هزار طرح بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی و پنج هزار بنگاه نیازمند بازسازی و قدیمی و دو هزار بنگاه معدنی از محل منابع بانکی نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تخصیص می یابد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اظهار کرد: علاوه بر بودجه یادشده، یک و نیم میلیارد دلار نیز از منابع روستایی با پیشنهاد دولت که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستاده شده قرار است ابلاغ و برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر تزریق شود.

یزدانی ادامه داد: قانون بودجه به شوراهای برنامه ریزی شهرستان و استان ها اجازه داده است ۲۰ درصد از منابع تملک دارایی های خود را به کمک های فنی و اعتباری تخصیص دهند که نرخ تسهیلات را حداقل ۶ درصد کاهش می دهد.

یزدانی، ایجاد نواحی صنعتی در مناطق روستایی را در سال جاری از سیاست های دولت در ارتباط با صنایع کوچک یا صنایع روستایی عنوان کرد و افزود: در قالب کارگاه های تولیدی کوچک یا صنایع کوچک با استفاده از ظرفیت های منطقه ای و جغرافیایی و منابع موجود، تلاش می کنیم بسترسازی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری را در روستاها داشته باشیم.

وی، هدف از سفر خود به شهرستان بستان آباد را بازدید از نواحی صنعتی دولتی و غیر دولتی و بررسی مشکلات زیرساخت های آنها عنوان کرد و گفت: در جلسه امروز در شهرستان بستان آباد طراحی و ضوابط برای صدور پروانه برای شهرک ها و مشکلات در حوزه آبرسانی به این شهرک ها مورد بررسی قرار گرفت.

یزدانی اضافه کرد: برخی از اختیاراتی که در سطح وزارتخانه بررسی می شد به شهرستان ها و استان ها تفویض شده و سرمایه گذاران را از سردرگمی ها نجات داده است.

صنعتی شهرستان صنایع منابع یزدانی بررسی شورای بنگاه روستایی مشکلات بستان ایجاد نواحی سرمایه دولتی استان عنوان تخصیص افزود ظرفیت میلیارد تسهیلات بودجه