برگزیده ها
80 هزار میلیارد ریال جهت اشتغال روستاییان و عشایر اختصاص یافت

مازندمجلس: کاشان - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: امسال 80 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال روستاییان و عشایر به استان های کشور تخصیص داده خواهد شد.

مازندمجلس: به گزارش ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست با بخشداران و دهیاران کاشان در فرمانداری این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این میزان اعتبار به هر استان به طور متوسط 1500 میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.
وی نرخ سود پرداخت این تسهیلات را بین 6 تا 8 درصد برشمرد و گفت: بانک های عامل نیز، توسعه تعاون، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید خواهد بود.
وی بیان کرد: برای استان اصفهان علاوه بر اختصاص اعتبار 1500 میلیارد ریالی، 600 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 8 درصد با عاملیت بانک سینا به روستاییان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: هم چنین 100 میلیارد ریال از محل بانک پارسیان و 50 میلیارد ریال در بانک کشاورزی و پست بانک به روستاییان این استان پرداخت خواهد شد.
رضوی پرداخت این تسهیلات را فقط با وثیقه مناسب برشمرد و افزود: سقف وام ها 20 میلیارد ریال است که اگر فردی در روستا توان سپردن وثیقه لازم را ندارد می تواند بصورت مشارکتی و با استفاده از کارت یارانه که هر کارت برای 100 میلیون ریال وام نیاز است اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: بودجه تخصیصی به هر شهر یا روستا مشخص نیست و بستگی به رقابت مسئولان شهرستان ها در ایجاد اشتغال دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری روز چهارشنبه با سفر به شهرستان های اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخی طرح ها و خدمات روستایی این منطقه ها بازدید کرد و شامگاه چهارشنبه برای نشست با بخشداران و دهیاران در کاشان حضور یافت.
وی قرار است امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری کاشان حضور یابد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irna_kashan / https://telegram.me/irna_kashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

اقتصاد

تسهیلات

روستاییان

کاشان

میلیارد استان کاشان پرداخت تسهیلات اختصاص شهرستان روستاییان ایرنا اصفهان چهارشنبه kashan توسعه کشاورزی روستا کانال روستایی برشمرد وثیقه جمهوری دهیاران بخشداران شامگاه معاون افزود اشتغال اعتبار ریاست