برگزیده ها
مازندمجلس: وزیر خارجه عربستان در نشست وزیران خارجه کشورهای تحریم‌کننده قطر که روز یک‌شنبه در منامه برگزار شده است، مدعی شد که هر کشوری که با ایران همکاری کرد به ویرانی کشیده شد.

به نقل از اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در نشست وزیران خارجه چهار کشور تحریم‌کننده قطر در منامه مدعی شد که تاریخ عربستان در تسهیل انجام مناسک حج روشن و واضح است و ما سیاسی کردن مساله حج از سوی قطری‌ها را رد می‌کنیم و عربستان از حجاج قطری همانند دیگر حجاج استقبال می‌کند.

وی هم‌چنین مدعی شد:‌ ایران با هر کشوری که همکاری کرد آن‌را به سمت نابودی و ویرانی سوق داد و ملت قطر قبول نمی‌کنند که ایران در کشورشان ایفای نقش کند.

الجبیر گفت: نزدیکی قطر با ایران نتایج منفی به همراه خواهد داشت و مسوولیت این دوستی و همکاری بر عهده قطری‌ها خواهد بود.

در این نشست وزیران چهار کشور عربستان، امارات،‌ بحرین و مصر اعلام کردند که مواضع چهار کشور تحریم‌کننده ثابت است و قطر برای گفت‌وگو و تفاهم باید 13شرط را بپذیرد و از تروریست‌ها حمایت نکند.

هم‌چنین خالد آل خلیفه، وزیر خارج بحرین از میانجی‌گری کویت تقدیر کرد و گفت:‌ تنها میانجی‌گری که همه ما به آن اعتراف می‌کنیم میانجی‌گری امیر کویت است.

کشورهای تحریم‌کننده قطر در حالی به ادعاهای خود علیه این کشور و ایران ادامه می‌دهند که مقامات قطری این ادعاها و شروط اعلام شده از سوی آنها را رد کرده‌اند و ایران را کشوری مهم در منطقه دانسته که همواره دوست و همراه قطر بوده است.

وزیر خارجه عربستان در حالی قطر و ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که خود از حامیان بزرگ داعش و گروه‌های تروریستی دیگر است که از ابتدای شکل‌گیری بحران در سوریه از آنها با همراهی کشورهای فرامنطقه‌ای  حمایت مالی و معنوی کرده است.
 
عربستان خارجه تحریم‌کننده کشوری الجبیر میانجی‌گری حمایت همکاری کشورهای وزیران همراه هم‌چنین بحرین اعلام نمی‌کنند کشورشان می‌کند قطری‌ها ایفای منامه ویرانی گزارش ایسنا می‌کنیم