برگزیده ها
مازندمجلس: سازمان هواپیمایی عربستان اعلام کرد که کشورهای محاصره کننده قطر با وجود بستن فضای هوایی خود با قطر، گذرگاه های هوایی اضطراری با دوحه ایجاد می کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان هواپیمایی عربستان اعلام کرد که کشورهای محاصره کننده قطر با وجود بستن فضای هوایی خود با قطر، گذرگاه های هوایی اضطراری با دوحه ایجاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس), سازمان هواپیمایی عربستان اعلام کرد، کشورهای محاصره کننده قطر، 9 گذرگاه هوایی برای تردد هواپیماهای شرکت های هوایی قطر در شرایط اضطراری در نظر گرفتند.

در اطلاعیه سازمان هواپیمایی عربستان آمده است: این گذرگاه های اضطراری با هماهنگی کشورهای همسایه قطر و به عنوان بخشی از برنامه ایمنی هوایی ناوگان هوایی سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) اختصاص یافته است.

پیش تر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای خواستار بازگشایی مرزهای کشورهای چهارگانه به روی قطر شده بود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی ، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

این چهار کشور به دنبال این هستند تا با تحریم های بیشتر، فشار فزاینده ای بر دوحه وارد کنند تا در نهایت قطر به شروط آنان تن دهد.
 
هوایی عربستان کشورهای گذرگاه اضطراری هواپیمایی کننده محاصره اعلام مرزهای ایجاد گزارش