برگزیده ها
سیدرضا اکرمی: کابینه برای این همه مدعی جا ندارد

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی می‌گوید بسیاری از دعواهای سیاسی یا مطبوعاتی درباره کابینه از بی‌دردی و بی‌درکی است؛ گویی نمی‌دانند در منطقه چه خبر است.

مازندمجلس:عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو باخبرآنلاین با بیان اینکه عمر دولت یازدهم رو به پایان است و دولت دوازدهم به زودیکار خودش را آغاز می کند، گفت: انصافا الان وقت این است که بررسی کنیم که آیا دولتیازدهم در کار خودش موفق بوده است یا خیر و توفیقش در چهمرحله ای بوده است تا دولت بتواند در همین مدت باقیمانده خدمات بیشتری ارائه کند. الانوقت این نیست که بگوییم چه کسی می آید و چه کسی می رود.

او ادامه داد: مشکلاتی داریم کههر معاون و وزیری که بیاید و مسوولیت را بپذیرد باید آن ها را دنبال کند. اقتصادمقاومتی، اشتغال و تولید، نقدینگی سرگردان، اعتیاد و از همه مهمتر داستان تحریم هایجدید آمریکا است. هرکه به این مسال توجه دارد باید مسوولیت را بپذیرد و همکاری کندو هرکه در فضای دیگری خیال دیگری را در سر می پرواند حضورش در دولت دوازدهم محلیاز اعراب ندارد.

اکرمی گفت: رییس جمهور قول داده است که در دولتدوازدهم جوان گرایی کند و افراد جدیدی را به صحنه بیاورد. در این صورت به طورطبیعی عده ای از اعضای دولت یازدهم دیگر در دولت آینده نخواهند بود. ما باید ببینیمافرادی که به صورت جدید روی کار می آیند، توانایی و کارایی بیشتر دارند یا خیر.

او گفت: انتخابات تمام شد و رییس جمهور انتخابشده است؛ او مارکی ندارد که بگوییم او اصلاح طلب یا اصولگرا است. او یک دولتفراجناحی دارد و مردمی هم که به او رای دادند با مارک یا عنوان حزبی به روحانی رای ندادند. متاسفانهدر کشورمان تحزب جامع و کامل نداریم. در حال حاضر بعضی از افرادی که دم از سهم خواهی می زنند بیشتر "فرد" هستند تا یک جریان سیاسی به نام "اصولگرا" یا "اصلاح طلب". ممکن است کسانی که اینحرف ها را می زنند 50 نفر هم نباشند؛ این عده نمی توانند از انتخاباتی که 42میلیون نفر در آن شرکت کردند، سهم بگیرند.

اکرمی با بیان اینکه به نظر من هرکسی که بنا استبرای حضور در کابینه دوازدهم معرفی شود باید به فکر اشتغال و تولید باشد، گفت: ماسالی 800 هزار فارغ التحصیل دانشگاه داریم و باید بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنیم. ما بیش از 1250 میلیارد توماننقدینگی داریم که باید آن را به سمت شهرک های صنعتی و کارگاه های گردشگری جذب کنیمتا این بودجه در این مسیر مثل خون به جریان بیفتد نه اینکه این خون ها در یک جاییلخته شود و باعث سکته شود.

او ادامه داد: به نظر من بسیاری از این دعواهایسیاسی یا مطبوعاتی درباره کابینه از بی دردی و بی درکی است؛ این عده نمی دانند در منطقه چهخبر است؟! در منطقه ای که هر کسی حرف خودش را می زند و در عراق و سوریه جنگی خونینهمچنان ادامه دارد، به جای اینکه ما متحد و متفق و به فکر مردم کشور باشیم، می خواهیماز دولت سهم خواهی کنیم؟ مگر کل کابینه بیش از 18 نفر است؟! مگر کل هیات دولت بیشاز 30 نفر است؟! مگر می شود برای همه کسانی که ادعا می کنند پست در نظر بگیریم؟کابینه برای این همه مدعی جا ندارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه، مداممطبوعات کشور را زنجیره ای، اجاره ای، منحله یا وابسته خواندن به جز ضرر برایمانچیزی ندارد، گفت: انتقاد باید عالمانه و ناصحانه باشد تا بتوانیم مشکلات کشور راحل کنیم نه اینکه با تندروی ها آب به آسیاب دشمنان بریزیم.

27219

اینکه ندارد کابینه دوازدهم داریم اکرمی ادامه بیشتر جمهور اصلاح خواهی منطقه کسانی جریان دیگری اصولگرا مسوولیت مبارز روحانیت جامعه یازدهم بگوییم اشتغال بپذیرد تولید