برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید، در ارتباط با آزمایش موشکی کره شمالی خواستار نشست اضطراری شورای امنیت نخواهد شد زیرا چنین نشستی پیامد قابل توجهی نخواهد داشت.

مازندمجلس: به گزارش نامه به نقل از ایسنا  به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین چین را ترغیب کرد که کره شمالی را مهار کند.
این در حالی است که منابع دیپلماتیک پیش از این اعلام کرده بودند، واشنگتن انتظار دارد شورای امنیت سازمان ملل نشستی را درباره نحوه واکنش جامعه بین‌المللی به شلیک موشکی اخیر کره‌شمالی برگزار کند.
هیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطعنامه جدید شورای امنیت اگر فشار بین‌المللی بر کره شمالی را به طور قابل توجهی افزایش ندهد، ارزشی نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در واقع ارزش آن منفی خواهد بود چون حاوی این پیام برای دیکتاتور کره شمالی خواهد بود که جامعه جهانی تمایلی ندارد او را به طور جدی به چالش بگیرد.
هیلی اضافه کرد: چین باید تصمیم بگیرد آیا مایل است گام حیاتی را بردارد یا نه. وقت گفت‌وگو تمام شده است.
هم‌زمان آمریکا اعلام کرده که سامانه دفاع ضدموشکی موسوم به "تاد" را با موفقیت آزمایش کرده و بمب‌افکن های ب-۱ خود را بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآورده است.
این اقدامات واکنشی مستقیم به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی است. پیونگ‌یانگ اعلام کرده که این آزمایش‌ها توانایی کره شمالی برای هدف گرفتن کل خاک آمریکا را ثابت می‌کند.
شمالی اعلام آمریکا شورای امنیت موشکی بگیرد آزمایش بین‌المللی جامعه کره‌شمالی درباره ندارد