برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت:جامعه و جریان‌های سیاسی دررابطه با افرادی که می‌خواهند به عنوان وزیر معرفی شوند حساسیت‌های حداکثری از خود نشان داده‌اند.

مازندمجلس:محمدجواد حق شناس با اشاره به اینکه البته این حساسیت ها و علنی شدن آن‌ها نمی‌تواند یک اتفاق ناخوشایند ارزیابی شود، اظهار کرد: این حساسیت ها نشان از اهمیت موضوع دارد و بنابراین طبیعی است که مورد تاکید و پیگیری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه جریان های سیاسی بیشترین حساسیت ها را در خصوص انتخاب کابینه از خود نشان داده اند، خاطر نشان کرد: این جریان ها هم می‌توانند منتقد دولت باشند یا می‌توانند حامی باشند و از نظر ایجابی در مورد کابینه نظر دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد اظهارنظر برخی از نمایندگان در حمایت یا مخالفت با وزرای احتمالی خاطر نشان کرد: همانطور که رئیس‌جمهور حق دارد وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، نمایندگان مجلس هم حق دارند در مورد اعضای کابینه نظر دهند اما اینکه فردی جز نماینده مجلس بگوید به فلان وزیر پیشنهادی باید رای داد یا نداد ، موضوع پذیرفته شده ای نیست. رئیس‌جمهور هم مقید است که در مورد کابینه مشورت انجام داده و نظرهای مختلف از جمله نظر رهبری انقلاب را بگیرد که دفتر ایشان هم بیانیه ای داد و اعلام کرد که در این باره نظر کلی می‌دهد.

حق شناس در پایان گفت:‌رئیس‌جمهور پس از مشورت ها کابینه خود را معرفی خواهد کرد و سپس باید صریح و شفاف در خصوص فرایند انتخاب اعضای کابینه توضیح دهد.

تعدادی از اعضای کابینه روحانی در اجرای تصمیم‌ها با او همراه نبودند

در همین راستا غلامرضا انصاری در ارتباط با ضرورت ترمیم کابینه اظهار کرد: خود روحانی تاکید داشت که تعدادی از اعضای کابینه‌اش در اجرای تصمیم ها با او همراه نبودند و هم خواسته افکار عمومی و مطالبات مردمی در دوران انتخابات بر این بود تا وزرایی از کابینه یازدهم در کابینه آتی روحانی تغییر پیدا کند.

وی در همین راستا افزود: باید تغییرات را پذیرفت.این تغییرات باید براساس واقعیتهای جامعه و کارآمدی افراد صورت بگیرد. فردی باید انتخاب شود که کارآمدی‌های لازم برای اجرای برنامه های رئیس‌جمهور را داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اکثر گروه های هوادار و مدافع دولت که عموما گروه‌های اصلاح طلب هستند، همان‌هایی که بدون چشم داشتی در دو انتخابات ریاست جمهوری روحانی حضور داشتند، سهم‌خواهی نمی کنند و فقط در پیشنهاداتشان منافع ملی را در نظر می‌گیرند.

وی گفت: تغییر وزرا برای تداوم امید در جامعه خواسته عمومی است که به نظر من خود آقای روحانی هم به این موضوع توجه کرده‌اند. ایشان برای مدیریت فضای اجتماع و کشور نیاز دارند تا مدیرانی همسو بابرنامه هایشان انتخاب کنند. در شرایط فعلی که امکان تغییر وجود دارد، باید از آن استفاده کرد.

انصاری گفت: اگر موانعی هم در این راه وجود دارد رئیس‌جمهور باید به صورت شفاف آن را با مردم در میان بگذارد. در این صورت است که همراهی مردم با دولت تداوم پیدا خواهد کرد. به هر میزانی که دسترسی مردم به اطلاعات را کاهش دهیم شایعات افزایش پیدا می کند به همین جهت است که لازم است تا خود دولتمردان در راستای شایعات ایجاد شده شفاف سازی کنند.

به احتمال زیاد زنان برای وزارت نباشند

همچنین ایلنا نوشت؛

الهام امین‌زاده از ادامه حضورش در دولت دوازدهم خبر داد و گفت: آقای رییس جمهور نگاه فراجناحی دارند و با توجه به تجربه و تخصصی که داریم، ایشان رویکردشان مثبت است اما اینکه در کجا باشم هنوز به طور قطعی معلوم نیست.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی ادامه داد: آنچه مسلم است به احتمال زیاد زنان برای وزارت نباشند اما احتمال دارد در روزهای آتی این مسئله نیز تغییر کند.

او با اشاره به رزومه‌های متعددی که ازسوی چهره‌های مختلف به رییس جمهور معرفی شده‌اند، اظهار کرد: شاهد هستیم که فشارهایی بر رییس‌جمهور وارد می‌شود و افراد سیاسی و حتی اعضای کابینه برای جابجایی یا اینکه در پستی بمانند و یا حتی ارتقا کنند فشار می‌آورند و رییس‌جمهور از این وضع خرسند نیست چراکه این فشار‌ها ممکن است بر انتخاب اثر بگذارد و انتخاب اصلح را که برای حل مشکلات مردم و اقتصادی و اجتماعی مردم است، کمی تحت الشعاع قرار بدهد.

امین‌زاده با بیان اینکه رییس‌جمهور خواستار‌ آرامش هستند تا در فضایی به دور از فشار‌ها تصمیم‌گیری کند، گفت: ‌ مرتب از طریق روزنامه و سایت‌های خبری آقای روحانی را نباید مخاطب قرار داد که فلان شخص در دولت یا فلان سمت باشد و ایشان از این وضعیت راضی نیستند.

29212

 

 

کابینه روحانی اینکه اعضای سیاسی تغییر احتمال رییس‌جمهور رئیس‌جمهور اجرای بگیرد معرفی دارند حساسیت نبودند همراه موضوع اظهار افراد تداوم وزرایی جامعه فشار‌ها تغییرات بگذارد شایعات ادامه نباشند وزارت انتخابات جمهور امین‌زاده انصاری نمایندگان وزرای اصلاح باشند تاکید می‌توانند پیشنهادی اشاره جریان خواسته راستا تعدادی مشورت مختلف عمومی