برگزیده ها
مازندمجلس: ارتش آمریکا بار دیگر سامانه دفاعی موشکی تاد را بر فراز اقیانوس آرام آزمایش کرد. پنتاگون می‌گوید این آزمایش موشکی موفقیت آمیز بوده است.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، در بیانیه رئیس آژانس دفاع موشکی آمریکا آمده است: آژانس دفاع موشکی آمریکا و سربازان ارتش ایالات متحده از یگان یازدهم توپخانه و دفاع هوایی تگزاس به صورت موفقیت‌آمیز سامانه دفاعی تاد را آزمایش کردند.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: یک موشک بالستیک میان برد به عنوان هدف توسط نیروی هوایی آمریکا بر فراز اقیانوس آرام پرتاب شد که سیستم تاد که در آلاسکا مستقر است هدف را با موفقیت رهگیری و منهدم کرد.

ارتش آمریکا اعلام کرد، این آزمایش سیستم دفاع موشکی تاد با هدف جمع‌آوری داده‌ها از سیستم رهگیر تاد حین پرواز انجام شده است.

این پرتاب آزمایشی دو روز پس از پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی انجام شده است. در پی این پرتاب، ارتش آمریکا و کره جنوبی با پرتاب موشک‌های سطح به سطح به این اقدام کره شمالی پاسخ دادند.

آمریکا اخیرا آزمایش‌های مختلفی را بر روی سامانه موشکی تاد انجام داده و مدعی‌است موفقیت این سامانه تاکنون صد در صدی بوده است. اوایل ماه جاری میلادی، سیستم تاد برای نخستین بار یک موشک بالستیک را که از مجتمع نظامی واقع در کودیاک، آلاسکا پرتاب شده بود، هدف قرار داد و منهدم کرد.

کره جنوبی به دنبال استقرار چهار سامانه تاد در خاک خود است تا در مقابل تهدیدات موشکی کره شمالی آمادگی لازم را داشته باشد. این در حالیست که چین بعنوان تنها متحد کره شمالی با استقرار این سامانه‌های دفاعی در کره جنوبی به شدت مخالف است و می‌گوید این اقدام تنها به تنش در شبه جزیره کره می‌افزاید.
آمریکا موشکی پرتاب سامانه آزمایش شمالی سیستم دفاعی بالستیک جنوبی موفقیت اقدام استقرار منهدم آژانس اقیانوس می‌گوید بیانیه هوایی آلاسکا