برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیر کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: خط آهن میرجاوه بخش مهمی از تاریخ راه آهن است، این خط آهن نقش نظامی داشته و پیش از راه آهن سراسری ایران کشیده شده است.

مازندمجلس: ایستگاه راه آهن میرجاوه می‌تواند تبدیل به موزه راه آهن شودبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، کامبیز مشتاق گوهری اظهار کرد: با پذیرفته شدن "نامزدی میراث صنعتی راه آهن ایران" در اجلاس اخیر یونسکو در لهستان، اطلاعات پرونده ثبت جهانی، با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیرکل دفترمهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راه آهن و کارشناسان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: فعالان این حوزه در شرکت راه آهن بایستی ضمن پایش فعالیت ها، ساختار مدیریتی تهیه و تدوین کنند تا ارزیابی‌ها بدون مشکل صورت گیرد.

وی گفت: خط آهن میرجاوه بخش مهمی از تاریخ راه آهن است، این خط آهن نقش نظامی داشته و پیش از راه آهن سراسری ایران کشیده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان همچنین می‌گوید: ایستگاه راه آهن می‌تواند تبدیل به موزه راه آهن شود و بخشی از ادوات و واگن‌های این ریل در آن به نمایش گذاشته شود و کل مجموعه نیز به عنوان یک مجموعه گردشگری استفاده شود. 
میراث فرهنگی گردشگری سیستان مجموعه بلوچستان صنایع تبدیل میرجاوه ایستگاه می‌تواند