برگزیده ها

مازندمجلس: سندرز نوشت با وجودی که قویا از تحریم روسیه و کره شمالی پشتیبانی می کند اما به خاطر "حفظ برجام" به طرح تحریم 3 کشور روسیه، ایران و کره شمالی رای منفی داده است.

مازندمجلس: پس از اینکه سناتور برنی سندرز از سوی برخی رسانه ها و محافل حزب دموکرات به پشتیبانی از روسیه در جریان رای گیری اخیر در سنای آمریکا برای تحریم سه کشور ایران، روسیه و کره شمالی متهم شد، او در توییتی دلیل اصلی رای منفی خود به طرح تحریم این 3 کشور را تاثیرات مخرب احتمالی آن بر توافق هسته ای با ایران (برجام) دانست.

به گزارش نامه نیوز به نقل از هافینگتون پست در روزهای گذشته برخی مشاوران هیلاری کلینتون رقیب درون حزبی برنی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، در توییت هایی سندرز را به عدم فراموش کردن فضای انتخاباتی و حمایت ضمنی از روسیه به خاطر افشای ای میل های حزب دموکرات متهم کردند.

در جریان رقابت های انتخاباتی سال گذشته آمریکا صدها ای میل از مقامات ارشد حزب دموکرات افشا شد که نشان می داد بلندپایگان این حزب به گونه ای سازمان دهی شده تلاش داشته اند سندرز را از گردونه رقابت با کلینتون کنار بگذارند.

دولت روسیه متهم اصلی دخالت سایبری در روند انتخابات آمریکا و افشاگری درباره ای میل های خانم کلینتون و حزب دموکرات آمریکا معرفی شده است و به همین خاطر دو تن از مشاوران کلینتون در توییت هایی نوشتند، آنها این مساله را دلیل اصلی رای منفی سندرز به طرح تحریم 3 کشور در سنای آمریکا بدانند.

اما سندرز با نوشتن توییتی به این گمانه زنی ها جواب داده و نوشت: من قویا از اعمال تحریم علیه روسیه و کره شمالی پشتیبانی می کنم اما بسیار نگران رویکرد پرزیدنت ترامپ در قبال ایران هستم. با توجه به اظهارات اخیر ترامپ درباره احتمال عدم تایید پای بندی ایران به برجام در 3 ماه آینده، تحریم های جدید می تواند این راه را هموار کند.

گفتنی است برنی سندرز و رند پاول سناتور جمهوریخواه، تنها دو عضو مجلس سنا بودند که در رای گیری هفته گذشته سنا درباره طرح تحریم 3 کشور روسیه، ایران و کره شمالی به این طرح رای منفی دادند و در نهایت این طرح با رای مثبت 98 سناتور به تصویب رسید.



سندرز تحریم روسیه آمریکا کلینتون شمالی گذشته دموکرات درباره سناتور برجام رقابت جریان ترامپ انتخاباتی انتخابات مشاوران پشتیبانی توییتی توییت