برگزیده ها

مازندمجلس: قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام‌ کرد: عملیات جاری فرودگاهها اعم از پروازهای داخلی و خارجی، هنگام اعزام حجاج در فرودگاههای پرتردد ادامه خواهد داشت و هیچ پروازی لغو نمی‌شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین اسفندیاری گفت: تمام ۲۰ فرودگاهی که عملیات حج امسال را بر عهده‌ دارند، در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی در این‌ باره توضیح‌ داد: از اوایل اردیبهشت‌ماه با ارسال دستورالعمل‌های حج و جلسات مستمر با مدیران فرودگاه‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و هم‌اکنون در بیشتر فرودگاه‌ها ستاد حج تشکیل‌ شده است که در هماهنگی با ارگانهای داخلی و ستاد حج و زیارت استان خود، هستند.

اسفندیاری تأکید کرد: به دلیل فاصله‌ای که در انجام پروازهای حج به وجود آمده، امسال از تمام تلاش خود برای برنامه‌ریزی درست و اصولی استفاده کرده‌ایم؛ به نحوی که برنامه‌ریزی مناسبی برای عملیات رفت‌ و برگشت حجاج انجام‌ شده است؛ ضمن اینکه برای بدرقه‌کنندگان و استقبال‌کنندگان در ۱۹ فرودگاه کشور امکانات کافی وجود دارد و تنها فرودگاه حضرت امام‌خمینی(ره) است که به‌صورت موردی، برای بدرقه کنندگان شرایط خاصی تعیین‌شده که آن‌ هم بر اساس تمهیدات سازمان حج است؛ در باقی فرودگاه‌ها برای مراسم بدرقه و استقبال از حجاج مانعی وجود ندارد.

به گفتهٔ وی، عملیات جاری فرودگاه ها اعم از پروازهای داخلی و خارجی هنگام اعزام حجاج در فرودگاه های پرتردد ادامه خواهد داشت و هیچ پرواز داخلی و خارجی کنسل نخواهد شد؛ ضمن اینکه با استفاده از سرویس‌های موقت فضای کافی ایجاد می‌کنیم؛ به عنوان مثال در حال حاضر در برخی فروگاه های پرتردد، ترمینال حج دایر شده است.

وی با بیان اینکه امسال با افزایش ۳۶ درصدی زائران بیت‌الله الحرام روبه رو هستیم، ادامه داد: نگرانی خاصی از بابت اعزام مسافران حج وجود ندارد و به نظر می‌رسد با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری، عملیات حج امسال به بهترین شکل ممکن آغاز و پایان پذیرد.

به گفته قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، گرگان، اصفهان، اهواز، شیراز، ساری، همدان، تبریز، کرمان، ارومیه، یزد، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، کرمانشاه، زنجان، بوشهر، رشت و اردبیل به‌ عنوان ۲۰ فرودگاه اعزام کننده حج امسال هستند.

امسال فرودگاه‌ها فرودگاه عملیات اعزام اینکه پروازهای داخلی عنوان پرتردد ادامه خارجی ندارد استفاده اسفندیاری بدرقه برنامه‌ریزی