برگزیده ها

مازندمجلس: عضو جامعه روحانیت مبارز، با بیان اینکه مشورت رئیس‌جمهور با رهبر انقلاب کار عاقلانه‌ای است، گفت: اینکه رهبری به آقای روحانی بگوید وزیر چه کسی باشد کاملاً دروغ است.

مازندمجلس: حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به چینش کابینه دوازدهم از سوی رئیس‌جمهور و برخی حاشیه‌های مطرح شده در این زمینه، اظهار داشت: من باید در این باره سه مطلب را به دلیل تجربه‌ای که در طول فعالیت در مجلس و ریاست‌جمهوری و امثال آن داشته‌ام مطرح کنم.
 
اکرمی تصریح کرد: نکته اول این است که قطعاً این مساله که گفته می‌شود رهبری به آقای روحانی می‌گوید چه کسی را به عنوان وزیر بگذارید دروغ محض است و آنچه درست است این است که رهبر انقلاب درباره سه وزارتخانه دفاع، اطلاعات و خارجه یک نوع اهتمام و حساسیت دارند و می‌خواهند بدانند چه کسی معرفی می‌شود نه اینکه بگویند نسبت کل کابینه چگونه باشد.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هر اظهارنظری غیر از این کاملا دروغ است و کسی که چنین ادعایی را مطرح کند دلیل و مستندی برای آن ندارد، افزود: اگر رئیس‌جمهور وزرای خود را به رهبری اعلام کند و بگوید که من این افراد را در نظر گرفته‌ام کار عاقلانه‌ای است چرا که روسای سه قوه طبق قانون اساسی تحت نظر رهبری کار می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مشورت با رهبر انقلاب امری کاملا پسندیده است و به معنای اجبار و تحمیل نیست، خاطرنشان کرد: نکته سوم در این زمینه این است که 50 درصد انتخاب وزرا به عهده رئیس‌جمهور و 50 درصد آن به عهده مجلس است و این مجلس است که باید پس از معرفی وزرا درباره آنها مذاکره و تصمیم‌گیری کند.
 
اکرمی در پایان یادآور شد: ما باید توجه کنیم که در هنگام معرفی رئیس‌جمهور نسبت به وزرا چه نکاتی مطرح می‌شود و مجلس درباره آنها چه نظری دارد و نتیجه چه خواهد شد.
رئیس‌جمهور درباره روحانیت کابینه معرفی رهبری اینکه مبارز انقلاب کاملا جامعه اجبار حساسیت مشورت ندارد اکرمی زمینه