برگزیده ها
کاهش تعرفه ارتباطی حجاج در حج تمتع ۹۶ /اپراتورها طرح‌های تخفیفی را اعلام کردند

مازندمجلس: اپراتورهای اول و دوم طرح‌های تخفیفی خود را در زمینه تعرفه مکالمه، پیامک و اینترنت همراه مشترکان در حج تمتع امسال اعلام کردند.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: با آغاز مراسم حج تمتع و به منظور ارائه خدمات مناسب به حجاج همراه اولی، از روز یکشنبه ۸ مرداد در عربستان، تعرفه مکالمه ۷۲ درصد و تعرفه پیامک و اینترنت همراه تا ۹۲ درصد کاهش یافت.

در این طرح که در ادامه طرح های تخفیفی رومینگ بین الملل ارائه شده است، مکالمات دریافتی، داخلی و با ایران و همچنین اینترنت همراه و پیامک های ارسالی شامل تخفیف شده است.
بر اساس این طرح، تعرفه مکالمات داخلی و با ایران به ازای هر دقیقه از ۲۰۰۰ تومان به ۵۴۹ تومان، مکالمه دریافتی از ۲۰۰۰ تومان به ۶۴۹ تومان، تعرفه ارسال پیامک از ۲۰۰۰ تومان به ۱۴۹ تومان کاهش یافته و دریافت پیامک در کشور عربستان همچون گذشته رایگان است. تعرفه هر مگابایت اینترنت همراه نیز با ۹۲ درصد تخفیف، از ۲۰۰۰ تومان به ۱۴۹ تومان رسیده است.
همراه اول تأکید کرده بسته های اینترنتی در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین الملل غیرقابل استفاده بوده و هزینه بر اساس مگابایت محاسبه می شود. کاربران در صورت عدم تمایل به استفاده از اینترنت گوشی، باید گزینه «دیتا رومینگ» گوشی خود را غیر فعال کنند.
هم اکنون سرویس رومینگ بین الملل اپراتور اول از طریق ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲کشور قابل استفاده است .
مشترکین همراه اول می توانند جهت دریافت اطلاعات تعرفه ای رومینگ بین الملل، به پرتال این اپراتور به نشانی www.mci.ir مراجعه و یا نام کشور موردنظر را به شماره ۸۰۷۰ پیامک کنند.

تعرفه‌های ایرانسل برای حجاج 

ایرانسل هم اعلام کرد که در ایام حج، علاوه بر امکان استفاده از تعرفه‌های مقرون به صرفه و بسته‌های متنوع اینترنت، روزانه 10 مگابایت اینترنت هدیه به زائران خانه خدا ارائه می‌دهد.

 مشترکان این اپراتور که سال جاری به حج مشرف می‌شوند، می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #8*111* از 10 مگابایت اینترنت رایگان روزانه استفاده کنند.

تعرفه مکالمه مشترکانی که از رومینگ بین‌المللی ایرانسل در سفر حج استفاده می‌کنند به ازای تمامی مکالمات اعم از داخلی، مکالمه با ایران و دریافت مکالمه برابر با 599 تومان و برای ارسال پیامک 299 تومان و دریافت پیامک رایگان است. همچنین تعرفه استفاده از خدمات دیتای مشترکان ایرانسل به ازای هر مگابیت، درصورتی که از بسته‌ها و یا اینترنت هدیه خود استفاده نکنند 299 تومان درنظر گرفته شده است.

بسته‌های یک هفته‌ای ارائه شده برای زائران در حجم‌های 300 و 600 مگابایت با قیمت‌های 30 و 50 هزار تومان در نظر گرفته شده است. مشترکانی که قصد استفاده از بسته‌های 300 مگابایت را دارند می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #1*2*3*111* (ستاره 111 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 1 مربع) و مشترکانی که قصد استفاده از بسته‌های 600 مگابایتی را دارند می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #2*2*3*111* (ستاره 111 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 2 مربع) بسته‌های مدنظر خود را در اختیار داشته باشند.  

مشترکان ایرانسل می‌توانند علاوه بر بهره گیری از  تنظیمات دستی  تلفن‌های همراه خود، برای فعال‌سازی رومینگ بین الملل با شماره گیری کد #1*111* (ستاره 111 ستاره 1 مربع) از سیم کارت خود و یا استفاده از نرم افزار کاربردی ایرانسل من به نشانی irancell.ir/myirancell سرویس رومینگ بین الملل خود را فعال کنند.

همچنین مشترکان ایرانسلی که شارژ آن‌ها در سفر تمام شود، اگر تماسی دریافت کنند می‌توانند با تأیید درخواست پرداخت هزینه توسط تماس گیرنده پاسخگوی تماس ورودی خود باشند و یا با شماره گیری کد دستوری #7* (ستاره 7 مربع) اقدام به دریافت شارژ کنند.

روشن بودن گوشی تلفن همراه مشترکان ایرانسل در حالت رومینگ بین الملل در ایام حج هزینه‌ای برای حجاج ندارد.

ایرانسل همچنین این امکان را فراهم کرده است که مشترکان در سفر درحال استفاده از خدمات این شرکت در صورت بروز مشکل و یا درخواست راهنمایی با شماره گیری 00989377110000، استفاده از خدمات گفت‌وگوی آنلاین با کارشناسان در وب‌سایت ایرانسل به نشانی Irancell.ir ، سامانه هوشمند راهنمایی و پشتیبانی ایرانسل به نشانیt.me/irancellbot  و یا ارسال ایمیل به نشانی الکترونیکی haj@mtnirncell.ir با مرکز پشتیبانی اختصاصی ایرانسل به صورت 24 ساعته در تماس باشند.

علاوه بر این ایرانسل با اعزام نمایندگان و کارشناسان خود به مکه مکرمه و مدینه منوره و استقرار در بعثه مقام معظم رهبری، برای پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات زائران گرامی در ایام حج آماده خدمت رسانی است.

مشترکان ایرانسل برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه رومینگ بین الملل وب‌سایت ایرانسل به نشانی irancell.ir/roaming مراجعه کنند.

آ

استفاده تومان ایرانسل ستاره رومینگ تعرفه اینترنت الملل همراه دریافت پیامک مشترکان شماره مگابایت می‌توانند بسته‌های مکالمه دستوری همچنین ارائه اپراتور خدمات باشند مشترکانی زائران علاوه ارسال ایرانسل به مکالمات اعلام داخلی رایگان پشتیبانی کارشناسان دارند درخواست راهنمایی نشانی irancell گرفته سرویس دریافتی عربستان ارتباطات تخفیفی تخفیف هزینه امکان تعرفه‌های اطلاعات روزانه