برگزیده ها

مازندمجلس: سنندج- معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کریدور غرب و ۱۸۰ کیلومتر هم در کریدور جنوب کشور در سال جاری خبرداد.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگارمهر، خیراله خادمی امروز در در مراسم عملیات اجرایی بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به طول ۷۵ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در کردستان گفت: ۱۰ کریدور در کشور به منظور رفع تنگناهای ترانزیتی در شبکه راه های کشور مصوب شد.

وی عنوان کرد: نخستین پروژه ای که به عنوان کریدور سراسری ردیف اعتباری برای آن مشخص شد، کریدور شماره ۱۰ بود.

وی اظهارداشت: طول کل این کریدور ۱۴۸۲  کیلومتر است که از این میزان ۸۲۰ کیلومتر جزو برنامه های کاری برای اجرا است و مابقی هم یا اجرا شده و یا در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر در بخش ریلی اجرای عملیات در کشور داریم، اظهارداشت: ۹۰۰ کیلومتر آن امسال به بهره برداری می رسدو

وی متوسط ساخت ریل در کشور را حداکثر ۲۰۰ کیلومتر خواند و افزود: در طول چهارماهه سال جاری حدود ۲۸۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور انجام شده و می توان گفت امسال سال طلایی شبکه ریلی کشور است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۶۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد، اضافه کرد: در بخش بزرگراهی سالانه هزار تا ۱۲۰۰ کیلومتر به عنوان بزرگراه جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: از دیگر برنامه های امسال بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کریدور غرب و ۱۸۰ کیلومتر هم در کریدور جنوب کشور است.

خادمی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم بیشترین توجه به بخش جاده ای و ریلی د راستان کردستان شده است، بیان کرد: ۱۰۰ میلیاردتومان سال گذشته به بخش راه های روستایی این استان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید طول بزرگراه های استان کردستان دو برابر شده است، اضافه کرد: در طول این چهار سال طول بزرگراه های این استان به ۱۲۰ کیلومتر رسیده است.

کیلومتر بزرگراه کریدور برداری اینکه عنوان استان کردستان امسال اشاره زیربناهای اضافه اظهارداشت عملیات خادمی بزرگراهی برنامه مدیرعامل توسعه