برگزیده ها
افتتاح ۱۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

مازندمجلس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۱۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره‌برداری رسید.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۷۵ کیلومتر دیگر از کریدور غرب کشور گفت: کریدور بزرگراهی غرب به موازات مرز غربی کشور، از مرز بازرگان در شمال غربی شروع و تا بندر امام خمینی امتداد می‌یابد و در طول مسیر، از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان عبور می‌کند.

وی افزود: طول مسیر این کریدور، هزار و ۴۸۲ کیلومتر است که ۳۱۶ کیلومتر آن در استان کردستان قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، طول این کریدور در استان کردستان را ۳۱۶ کیلومتر اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: صبح امروز ۱۰ کیلومتر این محور حد فاصل شهرستان سنندج و دیواندره افتتاح شد و ۱۱۷ کیلومتر از مسیر نیز در گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

خادمی افزود:‌ ۷۴ کیلومتر آن در دست اقدام و عملیات اجرایی ۷۵ کیلومتر آن امروز در قالب ۵ قطعه آغاز شد و عملیات اجرایی باقی مانده مسیر در استان کردستان به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وی، طول قطعه یک را ۲۵ کیلومتر دانست و افزود:‌ این قطعه در محدوده شهرستان بوکان قرار گرفته است و ۸۳ دستگاه پل کوچک در آن احداث خواهد شد. قطعه سه نیز به طول ۱۸.۵ کیلومتر در محدوده شهرستان سقز و دیواندره قرار دارد. قطعه هشتم بخش دیگری از این ۷۵ کیلومتر است که در محدوده شهرستان سنندج واقع شده است و طول آن ۱۰ کیلومتر است که دارای تونلی به طول ۷۰۰ متر است.

خادمی یادآور شد: قطعه دیگر این محور نیز در محدوده شهرستان سنندج واقع شده و طول آن ۷ کیلومتر است که شامل دو دستگاه تونل به طول‌های ۲۳۰ و ۷۵۰ متر است و آخرین قطعه نیز به طول ۱۳ کیلومتر با پنج دستگاه پل بزرگ، ۳۰ دستگاه پل کوچک و یک دستگاه تونل به طول ۲۴۰ کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی احداث این محور را موجب سامان بخشیدن به یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی و اصلی کشور دانست و گفت: با احداث این محور، مراودات اقتصادی و ترانزیت از کشورهای ترکیه و عراق به کشورهای جنوبی خلیج فارس تسهیل خواهد شد و علاوه بر کاهش تصادفات و صرفه‌جویی در مصرف بنزین موجب بهبود بخشیدن به سرمایه‌گذاری ملی و منطقه‌ای در استان می‌شود.

کیلومتر شهرستان دستگاه کریدور کردستان محدوده استان اجرایی احداث خادمی سنندج عملیات افزود معاون کشورهای بخشیدن افتتاح دانست امروز دیواندره شهرسازی بزرگراهی