برگزیده ها
مازندمجلس: مقامات نظامی آمریکا از ثبت فعالیت‌های غیرمعمول و بی‌سابقه زیردریایی کره شمالی در آبهای سواحل ژاپن خبر داده‌اند.

به گزارش فارس، یک مقام نظامی آمریکا بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کرد، ارتش آمریکا «سطح بی‌سابقه و غیرمعمول» فعالیت‌های زیردریایی کره شمالی را ثبت کرده است.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، این سری فعالیت‌های زیردریایی کره شمالی در روزهای پس از دومین آزمایش موشکی بالستیک پیونگ‌یانگ به ثبت رسیده است.

این گزارش می‌افزاید، همچنین شواهدی از آزمایش سامانه پرتاب سرد موشکی زیردریایی نیز به ثبت رسیده است. این سومین مورد از این نوع آزمایش موشکی در این ماه و چهارمین مورد در سال جاری است.

بر اساس این گزارش، ناوگان زیردریایی کره شمالی شامل 70 زیردریایی می‌شود که البته اکثریت آنها نسبتا قدیمی هستند و قادر به پرتاب موشک نمی‌باشند.

مقامات نظامی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفته‌آند که فعالیت‌های زیردریایی بی‌سابقه کره شمالی در آبهای سواحل ژاپن صورت گرفته است که این فعالیت‌ها تقریبا با فعالیت‌های معمول آموزشی در نزدیکی سواحل متفاوت بوده است.

یکی از این مقامات آمریکایی تأکید کرد که به دنبال ثبت این فعالیت‌ها، آمریکا و کره جنوبی سطح هشدار در منطقه را افزایش داده‌آند.
زیردریایی فعالیت‌های شمالی آمریکا گزارش سواحل بی‌سابقه آبهای موشکی مقامات آزمایش نظامی فعالیت‌ها پرتاب رسیده غیرمعمول