برگزیده ها
مازندمجلس: «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی با تکرار اتهام های همیشگی خود به حزب الله از مشارکت نیروهای این حزب در جنگ با تروریست های النصره در مرزهای شرقی لبنان انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه روزنامه «اللواء» سعد الحریری که هفته گذشته در سفری رسمی به آمریکا رفته بود در مصاحبه با نشریه آمریکایی «پولوتیکو» گفت: ما در مرزهایمان درگیر جنگ با داعش هستیم.

الحریری در این مصاحبه با اشاره به جنگ در ارتفاعات مرزی لبنان و مشارکت ارتش و حزب الله در این جنگ افزود: ارتش زمام امور را در دست خواهد گرفت و حزب الله عقب نشینی خواهد کرد. جنگ با داعش همچنان ادامه دارد و این یک حقیقت است.

نخست وزیر لبنان توضیح داد: حزب الله تصمیم های یک جانبه ای می گیرد و همانطور که در جنگ سوریه وارد شد تصمیم به ورود به جنگ ارتفاعات عرسال گرفت. الحریری افزود: حزب الله در سوریه و عراق و یمن حضور دارد و نباید بر اقدامات آن در داخل لبنان تمرکز صورت گیرد چرا که این حزب به یک موضوع منطقه ای تبدیل شده است.

نخست وزیر لبنان درباره موضوع پناهجویان نیز گفت: لبنان به همه دنیا خدمت می کند و فکر می کنم باید بابت این مساله مستحق پاداش است. بعد از گذشت چند سال از جنگ سوریه باید راه حلی برای مشکل پناهجویان و نیز بحران سوریه پیدا کنیم. الحریری خاطر نشان کرد: هر بار که اسرائیل حزب الله را هدف قرار می دهد این حزب قوی تر می شود برای همین راه حل در جنگ نیست بلکه با اقدام و ابتکار کشورهای عربی امکان پذیر است.

سخنان الحریری بر ضد حزب الله در حالی است که طی روزهای اخیر بسیاری از گروه ها و شخصیت ها و مردم در لبنان از عملیات مقاومت بر ضد تروریست ها حمایت کردند. بسیاری معتقدند قدرت حزب الله در دهه های اخیر باعث شده تا بازدارندگی لبنان در برابر تهدیدات منطقه ای افزایش یابد.
لبنان الحریری سوریه مصاحبه موضوع پناهجویان بسیاری تصمیم منطقه ارتفاعات نشریه آمریکایی مشارکت تروریست افزود