برگزیده ها
تغییر معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند

مازندمجلس: آبادان - ایرنا - با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، محمود زمانی به عنوان سرپرست معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار این سازمان منصوب شد.

مازندمجلس: به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در حکم اسماعیل زمانی مدیرعامل این سازمان به سرپرست معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان آمده است:با توجه به تجریبات شما و نظر به اینکه سازمان در حال گذر به مرحله جدید توسعه به ویژه حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری می باشد، جنابعالی را به عنوان سرپرست موقت معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها منصوب می نمایم.
امید است، با همکاری مدیران و معاونان سازمان در انجام وظایف محوله موفق باشید.
پیش از این، محمدرضا معتمدی به عنوان معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت می کرد.
افزایش سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند از اقدامات معتمدی طی مدت حدود سه ساله پذیرش مسئولیت در سازمان منطقه آزاد اروند است.
بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجموع سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در سال 95 نیز بالغ بر (3.103 میلیون دلار) بوده که این نسبت در سال 94، معادل 1.291 میلیون دلار و در سال 1391 (دولت دهم ) 32 میلیون دلار بود.
حجم سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند در سال گذشته بر اساس این گزارش، 106 میلیون دلار بوده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، محمدرضا معتمدی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند یکشنبه بیست و هفتم فروردین ماه سال جاری در نشست شورای اداری خرمشهر گفته بود:هفت هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری اسمی در منطقه آزاد اروند ثبت شد که از این میزان یکهزار و ۳۳۵ میلیارد تومان معادل ۱۳هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال جذب شده است.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در شهرک صنعتی خرمشهر بوده، گفت:حدود ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی هزینه شده است.
وی پروژه های در دست اجرا در شهرک صنعتی خرمشهر را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:علاوه بر این ۷۹۰ میلیارد ریال پروژه جدید برای امسال تعریف شده که بسیاری از این پروژه ها مصوبه شورای هیات مدیره را گرفته است.
معاون پیشین سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند در این نشست گفته بود:شهرک صنعتی خرمشهر به یکی از قطب های تولید فولاد کشور تبدیل شده و علاوه بر دو شرکت تولید فولاد یک شرکت تولیدی نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.
معتمدی افزود:سال ۹۵ به رغم کمبود نقدینگی ۲۵ واحد صنعتی و تولیدی جدید در منطقه آزاد اروند راه اندازی و ۵۰ تا ۶۰ واحد دیگر نیمه فعال و غیرفعال وجود دارد که نیاز به منابع مالی کلان دارند.
وی افزود:سال گذشته ۱۳۵ میلیون دلار کالای صادراتی تولید شده منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته است.
وی کل صادرات از منطقه آزاد اروند را ۱٫۲ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:سال ۹۵ صادرات کالاهای غیر نفتی از منطقه آزاد اروند به میزان ۱٫۲میلیارد دلار از شلمچه و گمرکات آبادان و خرمشهر انجام شده است.
6125 دریافت کننده خبر و انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی

سیاسی

سازمان منطقه آزاد اروند

معاون اقتصادی

انتصاب سرپرست

منطقه اروند گذاری سرمایه میلیارد صنعتی خرمشهر توسعه میلیون معاون اقتصادی گزارش عنوان معتمدی تولید پروژه شورای سرپرست علاوه روابط ایرنا میزان فولاد صادرات آبادان افزود تولیدی تومان عمومی خارجی مناطق محمدرضا تجاری اینکه گذشته معادل معاونت فعالیت