برگزیده ها

مازندمجلس: مجموعه رسانه ای دیسکاوری که مدیریت آن با "دیوید زاسلاو" است 32 سال پش و با فعالیت تک شبکه دیسکاوری آغاز به کار کرده است.

مازندمجلس: گروه رسانه ای "دیسکاوری"  ( Discovery Communications)آمریکا اعلام کرد مجموعه رسانه ای " اسکریپز نِت وُرکز"  ( Scripps Networks) را به قیمت 14.6 میلیارد دلار خریداری می کند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، این معامله که یکی از بزرگ ترین معاملات در تاریخ رسانه ای جهان محسوب می شود، قرار است مجموعه رسانه ای اسکریپز را که بیشتر دارای کانال های فشن شو، سفر و آشپزی است (کانال های با مخاطب زنانه) به مجموعه دیسکاوری که مجموعه ای از کانال های ورزشی، حیات وحش (کانال هایی با مخاطب مردانه) است، تلفیق کند.

مجموعه رسانه ای اسکریپز در سال جاری شاهد افت 9 درصدی ارزش سهام خود در بازار بورس نیویورک بود در حالی که ارزش مجموعه رسانه ای دیسکاوری شاهد رشد 5 دهم درصدی بوده است.

قرار است مجموعه رسانه ای دیسکاوری، قیمت پرداختی به هیات مدیره و سهامداران مجموعه اسکریپز را به صورت 70 درصد نقدی و 30 درصد با سهام پرداخت کند. ارزش کلی این معامله 14.6 میلیارد دلار است که شامل پرداخت بدهی های مجموعه اسکریپز نیز می شود.

این معامله در شرایطی صورت گرفته که به گمان بسیاری از ناظران مدیریت مجموعه رسانه ای دیسکاوری چالش بزرگی پس از این ادغام و معامله بزرگ خواهند داشت. درآمد آگهی های شبکه های تلویزیونی شاهد افت محسوسی بوده و بینندگان غالبا جوان ترجیح می دهند به صورت آنلاین و از طریق اینترنت به تماشای ویدئوها بنشینند.

مدیریت مجموعه دیسکاوری پس از این ادغام بزرگ امیدوار به افزایش قدرت چانه زنی خود است. مدیران دیسکاوری امیدوارند با تولید سالانه 300 هزار ساعت برنامه در دهها کانال تلویزیونی خود 20 درصد از کل تبلیغات تلویزیونی در ایالات متحده آمریکا را از آن خود کنند.

شبکه های تلویزیونی و کابلی در آمریکا با بازاری به شدت رقابتی مواجه اند و در حالی که با معضل ریزش مخاطبان جوان مواجهند که غالبا ترجیح می دهند از طریق آنلاین ویدئو ببینند، با چالش افزایش تصاعدی بیننده شرکت هایی چون "نتفلیکس" و "آمازون" نیز دست و پنجه نرم می کنند.

مجموعه رسانه ای دیسکاوری امیدوار است با جذب مخاطبان زن و خانواده کانال های اسکریپز، مجموعه بیننده های خود را در بازار رقابتی رسانه های آمریکا افزایش دهد و از این طریق با افزایش جذب آگهی و درآمد تبلیغاتی به سود بیشتری برسد.

مجموعه رسانه ای دیسکاوری تا کنون دوبار تلاش کرده بود مجموعه اسکریپز را خریداری کند اما ناکام مانده بود.

 مجموعه رسانه ای دیسکاوری که امروز دارای دهها کانال تلویزیونی است در سال 1985 و با افتتاح تک شبکه " دیسکاوری" آغاز به کار کرد.

دفتر مرکزی این مجموعه رسانه ای در شهر" سیلور اسپرینگ" در مریلند آمریکاست. درآمد این مجموعه رسانه ای در سال 2016 میلادی 6.5 میلیارد دلار اعلام شده است. این مجموعه دارای 7 هزار کارمند است و قرار است صدها نفر از 2200 کارمند مجموعه اسکریپز نیز به آن اضافه شود.



مجموعه رسانه دیسکاوری اسکریپز کانال آمریکا تلویزیونی افزایش معامله میلیارد درآمد دارای ادغام آنلاین امیدوار رقابتی بیننده مخاطبان ترجیح کارمند درصدی خریداری اعلام مخاطب بازار مدیریت پرداخت غالبا