برگزیده ها
تقدیر کولبران از اقدام های رفاهی ربیعی

مازندمجلس: تهران- ایرنا- کولبران منطقه کردستان با ارسال طوماری از عملکرد وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در راستای ارائه خدمات رفاهی به آنان از جمله خدمات بیمه ای، ارائه تسهیلات با بهره کم و ایجاد تعاونی تقدیر کردند.

مازندمجلس: به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، 'علی ربیعی' هفته گذشته سفری به استان آذربایجان غربی داشت و در این سفر با کولبران شهرستانهای پیرانشهر، سردشت، و اشنویه دیدار کرد.
سال های طولانی است که کولبران مناطق مرزی در شرایط بسیار دشواری کار می کنند و بسیاری از آنها جسم و جان خود را فرسوده حمل بار سنگین در راه های کوهستانی منطقه کرده اند.
بسیاری از آنها به دلیل فرسودگی جسمی از ناحیه کمر و پا قادر به انجام کار نیستند و از مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی هم بهره نمی برند.
اقداماتی نظیر ایجاد تعاونی ، دادن تسهیلات با سود اندک و پوشش بیمه ای از اقدام هایی بود که وزیر کار در این سفر برای این قشر زحمتکش انجام داد.
کولبران در این طومار ضمن تقدیر از تلاش های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرده اند، اقدام هایی که با تدبیر در زمینه بیمه، ایجاد تعاونی و تسهیلات با سود پایین انجام شده، حلقه گمشده رفاه برای مرزنشینان است که در راه اعتلای وطن پیشگام و جان بر کف بوده و هستند.
به گزارش ایرنا، کولبران(حمل کنندگان) به افرادی گفته می‌شوند که برای کسب درآمد زندگی خود مجبور به حمل غیرقانونی اجناسی بین دو طرف خط مرزی می‌شوند. کولبران بیشتر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان مشغول به کار هستند. آن‌ها به خاطر بیکاری و از روی ناچاری و در قبال دستمزد ناچیز اقدام به حمل و ورود کالای خارجی از نقاط غیررسمی و بدون مجوز گمرکی می‌کنند.
با بروز حوادثی برای کولبران، دولت یازدهم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درصدد ارایه خدمات حمایتی از این قشر ضعیف برآمدند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*9123*1561**خبرنگار: زهره دریغ گفتار*انتشار:مژگان توانا

اقتصاد

كولبران

اقدامات رفاهي

علي ربيعي

کولبران اقدام ایرنا تعاونی ایجاد تسهیلات می‌شوند اقتصادی بسیاری اجتماعی ربیعی گزارش تعاون تقدیر آذربایجان