برگزیده ها
دانشجویان اصلاح طلب در دیدار با بزرگان نظام تریبون گرفتند!

مازندمجلس: تادا اولین اتحادیه دانشجویی است که از دولت روحانی مجوز فعالیت گرفته است.

مازندمجلس: تادا اولین اتحادیه دانشجویی است که از دولت روحانی مجوز فعالیت گرفته است.

سرانجام روز گذشته مجوز اتحادیه تادا صادر شد. تادا مخفف " تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های ایران است" و اولین اتحادیه دانشجویی است که از دولت روحانی مجوز فعالیت گرفته است تا در دیدار با بزرگان نظام صاحب تریبون شوند.

باقیات صالحات!

محمد فرهادی وزیر علوم دولت روحانی در سه سال و اندی که سکان‌دار این وزارت‌خانه بود سعی کرد در سکوت خبری کارهای خود را پیش ببرد. اگر خرداد 92، چند تشکل معدود اصلاح طلب در دانشگاه‌ها فعال بودند و اگر چهل تشکل اصلاح‌طلب در دفاع از فرجی دانا بیانیه داده بودند، حالا تعداد تشکل‌های اصلاح‌طلب به بیش از صد و پنجاه تشکل رسیده است و در بعضی دانشگاه‌ها بیش از چهار تشکل اسلامی اصلاح‌طلب فعالیت می‌کنند. همین تغییرات محسوس تا حدود زیادی باعث نگاه مثبت دانشگاه به عملکرد حسن روحانی شده است.

تحکیم و دیگر هیچ!

در دهه شصت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های ایران با نام دفتر تحکیم وحدت تشکیلاتی تاثیرگذار در جریان چپ اسلامی بود. حتی در دهه هفتاد نیز اعضای انجمن‌ها نقش بسزایی در پیروزی سید محمد خاتمی داشتند. با این حال از اوایل دهه هشتاد این تشکیلات دچار اختلافات داخلی شد و به دو طیف علامه و شیراز تقسیم شد. علامه و شیراز محل برگزاری نشست‌های سراسری این طیف‌ها در اولین دوره اختلافات بود. همین اختلافات موجب ضعف این تشکیلات شد تا جایی که یاران احمدی‌نژاد با تکیه بر همین اختلافات، تشکل‌های اصلاح‌طلب را یکی یکی بستند و با نیروهای همسو بازگشایی کردند و رسما از سال 87 دفتر تحکیم وحدت اتحادیه تشکل‌های اصولگرا بود.

تادا چطور متولد شد؟

با روی کار آمدن دولت روحانی سه گروه از دانشجویان قصد داشتند اتحادیه خود را راه اندازی کنند. گروه اول به نام «احیا» سعی در احیای تشکل‌های تعطیل شده در دولت احمدی‌نژاد داشت و با بازگشایی این تشکیلات فعالیت خود را متوقف کرد. تشکل‌هایی که در این فرایند متولد شده بودند به نام اتحادیه تشکل‌های متحد درخواست صدور مجوز خود را به وزارت علوم داده اند.

گروهی دیگر از دانشجویان عضو ستادهای انتخاباتی روحانی و عارف بودند که به مرور در تادا سازمان دهی شدند. این اتحادیه همان تشکیلاتی است که مجوز فعالیت آن از سوی وزارت علوم صادر شده است.

به جز این دو اتحادیه، گروهی از تشکل‌ها نیز سعی کردند اتحادیه دانشجویان پیرو خط امام را راه اندازی کنند که البته درخواست آنان نیز هنوز در کارتابل‌های مقامات وزارت علوم بالا و پایین می‌شود.

پایان شیرین فرهاد!

در حاشیه شایعاتی که از ترکیب کابینه بعدی منتشر می‌شود نام محمد فرهادی کمتر شنیده می‌شود. با این حال صدور مجوز صدها تشکل و اتحادیه دانشجویان اصلاح‌طلب، ایستادگی برابر افزایش رشته‌های بدون پشتوانه علمی در دانشگاه آزاد، تغییر مسئولان دانشگاه و ... نام نیکی از وی به جای خواهد گذاشت و سطح خواسته‌ها را از وزیر بعدی علوم بالا خواهد برد.

اتحادیه روحانی تشکل‌های فعالیت اصلاح‌طلب دانشجویان اختلافات وزارت دولت روحانی اسلامی فرهادی تشکیلات تحکیم اولین دانشگاه علامه شیراز بازگشایی گروهی درخواست اندازی متولد احمدی‌نژاد دانشگاه‌های بزرگان دیدار اصلاح شیرین تریبون دانشجویی تشکیلاتی دانشگاه‌ها پایان گرفته داشتند