برگزیده ها

مازندمجلس: وزارت اوقاف سوریه عربستان را به سیاسی کردن مساله حج متهم و تاکید کرد که در سال جاری نیز به سوری‌ها اجازه ادای فریضه حج داده نشد.

مازندمجلس:

به نقل از روسیا الیوم، وزارت اوقاف سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسئولان عربستانی در سال جاری نیز سوری‌ها را از ادای فریضه حج محروم کردند و عربستان همچنان به سیاسی کردن فریضه حج ادامه می‌دهد.

وزارت اوقاف سوریه تاکید کرد، با وجود اینکه سوریه از طریق وزارت خارجه خود مکرراً سازمان همکاری اسلامی و وزارت حج عربستان را در این خصوص خطاب قرار داده است، اما امکان ادای فریضه حج برای سوری‌ها به دلیل سیاسی شدن این فریضه فراهم نشده است.

در این بیانیه آمده است، کاری که برخی از دفاتر گردشگری در لبنان با برخی از افراد انجام می‌دهند، به منزله تسهیل ادای فریضه حج نیست بلکه به منزله سوء استفاده سیاسی و مادی است که توسط مسئولان عربستانی درخصوص رکن بزرگی از ارکان اسلام صورت می‌گیرد و مسئولان عربستانی این کار را با بهره کشی از طرف‌های متخاصم با سوریه که تحت عناوینی چون "کمیته عالی حج سوریه" فعالیت می‌کنند و وابسته به دشمنان کشور هستند، انجام می‌دهند.

از آغاز بحران سوریه، وزارت اوقاف سوریه چنین بیانیه‌ای را سالانه کمی قبل از آغاز مناسک حج منتشر می‌کند.

پیشتر نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر مسئولان عربستانی را به سیاسی کردن مساله حج در پی بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با دوحه متهم کرد.

وی تاکید کرد: قطر مساله حج را سیاسی نکرده، در حالی که متاسفانه عربستان مساله حج را سیاسی کرده است.

سوریه سیاسی وزارت فریضه مسئولان عربستانی عربستان مساله اوقاف منزله بحران می‌دهند تاکید سوری‌ها بیانیه‌ای خارجه