برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف نسبت به فیلتر کردن سایت‌ها و صفحه‌های تبلیغ گنج یابی و فروش فلزیاب اقدام می‌کنیم.

مازندمجلس:

جرائم میراث فرهنگی در فضای مجازی را رصد می کنیم/ با حفاری غیر مجاز قاطعانه برخورد خواهد شدسردار امیر رحمت الهی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان درباره رصد جرائم میراث فرهنگی از جمله مشورت کشف دفینه، فروش فلزیاب و فروش اشیای تاریخی در فضای مجازی گفت: این روز‌ها بسیاری از جرائم در فضای مجازی شکل می‌گیرد و شکل پیچیده‌ای به خود گرفته است. البته این جرائم قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: در ساختار سازمانی ستاد و در اداره فنی بخش رصد فضای مجازی را فعال کرده ایم. ما جرائم مرتبط را در فضای مجازی رصد می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت افزود: برخی از این موارد جرم است و باید  سریعا برخورد شود. به مراجع قضایی گزارش می‌دهیم و دستور قضایی می‌گیریم و پلیس فتا نیز نهایت همکاری را  برای برخورد با این گونه جرائم دارد و نسبت به شناسایی و بازداشت مجرمان اقدام می‌کند.

رحمت الهی درباره برخورد‌های دیگر نیز گفت: برخی را از طریق سازمانهای مسئول  برخورد و با هماهنگی مراجع قضایی، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد اقدام به فیلتر کردن سایت‌ها یا قطع خطوط تلفن آن‌ها می‌کنیم.

وی با اشاره به جرم بودن اقدام به حفاری غیر مجاز گفت: هرگونه خرید، فروش، نگه داری، تولید و تبلیغ فلزیاب منوط به کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی است. 

سردار رحمت الهی  افزود: با توجه به کاربرد های صنعتی دستگاه فلزیاب در کارخانجات و مراکز تولیدی که تناسبی با کاربرد مجرمانه فلزیاب ندارند ، ورود دستگاهها پس از بررسی کارشناسانه و با نظارت و تایید سازمان میراث فرهنگی از مبادی گمرک ترخیص و وارد می گردد.   

وی همچنین با اشاره به شدت گرفتن برخورد با حفاران غیر مجاز در سطح کشور گفت: حساسیت‌های را بالا برده ایم و با حفاری غیر مجازی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام

مجازی جرائم برخورد فلزیاب فرهنگی میراث اقدام می‌کنیم حفاری قضایی وزارت کاربرد اشاره درباره قاطعانه میزان افزود مراجع